SAMSUNG na MWC 2017 zaprezentował innowacyjne projekty z obszarów wirtualnej (VR) i rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Podczas tegorocznych targów Mobile World Congress (MWC) w Barcelonie firma Samsung zaprezentowała 4 innowacyjne projekty, powstałe w ramach Creative Lab (C-Lab), czyli wewnętrznego programu firmy. Koncentrują się one na wykorzystaniu rozwiązań z zakresu wirtualnej (VR) i rozszerzonej (AR) rzeczywistości, dwóch najważniejszych dziś trendów technologicznych. Samsung pokazuje produkty oferujące inteligentną pomoc dla osób niedowidzących (Relúmĭno), okulary komputerowe (Monitorless), rozwiązanie do urządzania mieszkań w technologii VR (VuildUs) oraz platformę podróżniczą, korzystającą z technologii video 360° (traVRer).
Creative Lab (C-Lab) to program inkubacyjny firmy Samsung, tworzący grunt dla innowacyjnych pomysłów pracowników firmy i zachęcający do budowania kreatywnej kultury korporacyjnej. Inicjatywa funkcjonuje od 2012 roku i wspiera projektowanie innowacyjnych rozwiązań we wszystkich obszarach działalności. Wszystkie projekty, które Samsung pokazuje podczas tegorocznych targów MWC w Barcelonie, są również prezentowane na platformie dla startupów: 4 Years From Now (4YFN).
Relúmĭno
Relúmĭno to aplikacja wykorzystująca okulary Samsung Gear VR, której zadaniem jest zapewnienie pomocy wizualnej osobom niedowidzącym oraz tym o bardzo wysokim stopniu upośledzenia wzroku. Relúmĭno pozwoli im na czytanie książek i oglądanie telewizji, zapewniając wysoki poziom wyrazistości i ostrości widzianego obrazu. Po sparowaniu z okularami Samsung Gear VR Relúmĭno będzie działać jak aplikacja mobilna, podnosząca jakość widzianych elementów oraz tekstu. Technologia umożliwia nawet ponowne mapowanie ślepych plamek, dzięki inteligentnemu przemieszczeniu obrazów. Do korygowania zniekształceń obrazu spowodowanych metamorfopsją, Relúmĭno wykorzystuje tablicę z testem Amlsera. Osobom z zaburzeniami percepcji wzrokowej aplikacja umożliwi np. oglądanie telewizji, bez konieczności używania kosztownych pomocy wizualnych, dostępnych obecnie na rynku.
– Niezmiennie wspieramy pomysły i kreatywność naszych pracowników, zwłaszcza jeśli mogą one prowadzić do nowych rozwiązań i doznań dla konsumentów – mówi Lee Jae Il, Vice President of Samsung Electronics Creativity & Innovation Center – Najnowsze przykłady projektów powstałych w ramach C-Lab przypominają, że mamy na pokładzie utalentowanych i przedsiębiorczych ludzi, którzy mają odwagę podejmować pionierskie działania. Z ekscytacją czekamy na kolejne nowe zastosowania dla technologii VR i wideo 360°. Możliwości w tej dziedzinie są praktycznie nieograniczone – dodaje Lee Jae Il.
Projekty C-Lab są wystawiane na stoisku firmy Samsung Electronics.
(4YFN G1 w Fira de Barcelona).