Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Rozwój telemedycyny przyspiesza. Szybki internet w placówkach medycznych to konieczność, nie tylko ze względu na konsultacje medyczne, ale również w celu utrzymania kontaktu z najbliższymi.

Ostatnie miesiące udowodniły, że internet stał się głównym narzędziem pozwalającym na normalne funkcjonowanie w kryzysowej sytuacji. W wirtualny świat przeniosły się nie tylko praca, nauka, zakupy i rozrywka, ale również medycyna. Jednym z najważniejszych aspektów nowej codzienności stały się porady i wizyty u lekarza online. Z badań BioStat wynika, że ponad 57% mieszkańców chciałoby korzystać z telemedycyny z obawy przed zarażeniem się koronawirusem. Jak twierdzą natomiast Polacy, którzy wzięli udział w badaniu NEXERY, placówki medyczne to zaraz obok szkół najważniejsze miejsca, w których powinien być szybki internet. Nie tylko ze względu na konsultacje medyczne – również w celu utrzymania kontaktu ze swoimi bliskimi, których nie można odwiedzać w szpitalach.

 

Zdrowe zmiany

Pandemia SARS-CoV-2 w pewnym stopniu wymusiła na polskim społeczeństwie przeniesienie konsultacji lekarskich do internetu. Z wirtualnych usług do końca roku 2019 korzystali głównie posiadacze pakietów medycznych wykupowanych indywidualnie lub przez pracodawcę w dużych firmach medycznych. Izolacja społeczna spowodowała, że z telemedycyny zaczęły korzystać wszystkie osoby, bez względu na wiek, wykonywaną pracę i miejsce zamieszkania.

 

Badania przeprowadzone na wiosnę br. przez SW Research dla Procontent pokazały, że ponad 1/3 respondentów skorzystała w czasie izolacji społecznej z wirtualnej wizyty, głównie na NFZ (ponad 73%). Pacjenci, którzy wzięli udział w ankiecie BioStatu, argumentowali wybór wirtualnych usług przede wszystkim obawą przed zakażeniem koronawirusem (57,5% odpowiedzi), a także ograniczeniami, jakimi podlegają placówki medyczne (57,4%). W ubiegłym roku zaś najważniejszymi kryteriami wyboru tego typu usług były możliwość łatwej i szybkiej rejestracji (52,2%) oraz diagnostyki pacjenta na odległość (46,6%). Kryterium oszczędności czasu pojawiało się często w odpowiedziach respondentów zarówno w 2020, jak i 2019 roku. Tegoroczne badania pokazały też, że zdecydowana większość respondentów pozytywnie ocenia e-porady (87,7%). Według SW Research dla 70% pacjentów miały one taką samą wartość, jak fizyczne wizyty w gabinecie lekarskim (70%). Co istotne, połowa spytanych zadeklarowała również, że po izolacji społecznej chętnie będzie kontynuować zdalne konsultacje z lekarzami.

 

Obostrzenia spowodowane wybuchem pandemii pokazały, że dostęp do szybkiego i stabilnego łącza potrafi wpłynąć na jakość codziennego życia. Telemedycyna jest dowodem na to, że internet może przyczynić się nawet do poprawy naszego zdrowia. Istotne jest zatem, aby placówki medyczne miały dostęp do dobrej jakości połączenia sieciowego – potwierdziło to 73% respondentów biorących udział w badaniu #RegionyNEXERY. Przemawiają za tym przede wszystkim ułatwione konsultacje ze specjalistami, możliwość kontaktu z osobami przebywającymi w szpitalach, a także, co jest równie ważne, dostarczenie pacjentom rozrywki w trudnym dla nich czasie – mówi Paweł Biarda, Członek Zarządu ds. Komercyjnych firmy Nexera, która buduje i zarządza siecią światłowodową.

 

E-przyszłość

Według ekspertów telemedycyna jest jednym z najważniejszych kierunków rozwoju ochrony zdrowia na świecie. Przemawia za tym m. in. galopująca digitalizacja, rozwój technologii, a także fakt starzenia się społeczeństw i coraz większy popyt na usługi medyczne. Według Głównego Urzędu Statystycznego na koniec 2019 roku ponad 18% Polaków miało przynajmniej 65 lat, a w przyszłości odsetek ten będzie wzrastał. Z drugiej strony zwiększa się też procent osób korzystających z globalnej sieci. Wyniki sondy zleconej przez Nexerę pokazały, że już 92% społeczeństwa jest online.

 

Trend wzrostowy zauważono również wśród osób starszych. Z najnowszego badania CBOS wynika, że ponad połowa ankietowanych w wieku 55-64 lat używa internetu, 1/3 w przedziale wiekowym 65-74 lat i około 10% powyżej 75. roku życia. Zdecydowana większość z nich (92%) wybiera łącze domowe, co potwierdziło badanie #RegionyNEXERY. Wywiad przeprowadzony na przełomie 2019 i 2020 roku przez Deloitte wśród międzynarodowej kadry kierowniczej szpitali i placówek ochrony zdrowia pokazuje, że według części z nich do 2040 roku przynajmniej 25% zabiegów ambulatoryjnych, profilaktyki, a także opieki szpitalnej będzie wykonywanych zdalnie.

 

Zdajemy sobie sprawę z tego, że internet to bardzo ważna część naszego życia, szczególnie w trakcie trwania pandemii. Nasze badania przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia br. pokazały, że coraz więcej czasu spędzamy online. W 2020 roku 57% mieszkańców Regionów Nexery przyznało, że korzysta z sieci ponad 4 godziny dziennie, a w 2019 roku taki wynik osiągnęło tylko 27% ankietowanych. Budując sieci światłowodowe i podłączając do nich kolejne gospodarstwa domowe, mamy na uwadze, że przyczynia się to do rozwoju cyfrowego polskiego społeczeństwa. Dzięki takim działaniom, e-wizyty lekarskie mogą stać się bardziej powszechne, co może wpłynąć na dalszy rozwój usług związanych z telemedycyną w przyszłości – dodaje Jacek Wiśniewski, Prezes Zarządu Nexery.

 

https://itreseller.com.pl/itrnewpowazny-wyciek-w-intelu-firma-prowadzi-wewnetrzne-dochodzenie-po-wycieku-20-gb-wewnetrznych-dokumentow-do-sieci/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE