Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Rewolucyjna sztuczna inteligencja. O tworzeniu zoptymalizowanego przedsiębiorstwa przyszłości z Andrésem Garcia-Arroyo, wiceprezesem ds. aplikacji w Oracle na region Europy CEE, WNP i Izraela.

Rozwój sztucznej inteligencji (SI) rewolucjonizuje wszystkie branże. Wykorzystanie olbrzymich ilości danych, wydajnych obliczeń i zaawansowanych funkcji automatycznego uczenia wreszcie umożliwia firmom realizację projektów opartych na sztucznej inteligencji, które wcześniej nie były możliwe.

 

Systemy sztucznej inteligencji uczą się, wyciągają wnioski i samodzielnie korygują swoje działanie. Szybko przetwarzają ogromne ilości danych, a jeśli są prawidłowo zaprojektowane, potrafią formułować hipotezy i rozwiązania problemów występujących w różnych branżach. Systemy sztucznej inteligencji można zaprogramować tak, aby uczyły się na swoich błędach — i sukcesach — oraz automatycznie dostosowywały. Coraz więcej firm uświadamia sobie, że wdrożenie sztucznej inteligencji to dla nich szansa na wyróżnienie się na rynku i wypracowanie przewagi nad konkurencją. Przedsiębiorstwa, które nie chcą pozostać w tyle, stawiają na tę technologię, aby utrzymać się na czele stawki. Potwierdzają to prognozy rynkowe. Jak wynika z danych firmy IDC, która zajmuje się badaniami rynku technologii, w 2021 r. ze sztucznej inteligencji będzie korzystać 75% handlowych aplikacji biznesowych. Do 2024 r. interfejsy oparte na sztucznej inteligencji mają natomiast zastąpić 30% współczesnych aplikacji ekranowych.

 

Wydatki na sztuczną inteligencję są różne w poszczególnych branżach, żaden sektor nie może się jednak oprzeć potencjalnym korzyściom płynącym z wdrożenia tej technologii. Najwięcej wdrożeń ma miejsce w branżach, w których typowe są duże ilości danych o różnych strukturach. Firmy z tych branż dostrzegają szanse na tworzenie nowych produktów i usług, optymalizację działania, przekształcenie obsługi klienta i zwiększenie jego lojalności.

 

Sektor usług finansowych wdraża sztuczną inteligencję, aby opracować dla klientów narzędzia bankowe nowej generacji. Systemy sztucznej inteligencji potrafią szybko wydobywać informacje i wnioski z dokumentów korporacyjnych. Proces ten można powiązać z systemami rekomendacji, wspierającymi automatyczne dopasowywanie produktów i usług. Sztucznej inteligencji i automatycznego uczenia używa się także do optymalizowania komunikacji klientów banków z chatbotami.

 

W branży ubezpieczeniowej sztuczna inteligencja jest wdrażana w analizach oszustw i dochodzeniach oraz na potrzeby systemów rekomendacji. SI może tu pomóc w automatyzacji przetwarzania roszczeń. Ułatwia dopasowywanie potrzeb klientów do odpowiedniego zakresu ochrony ubezpieczeniowej. Może też szybko ocenić i zintegrować nieustannie aktualizowane dane dotyczące zachowań i dane demograficzne, zapewniając korzystającym z niej firmom ubezpieczeniowym przewagę nad konkurencją.

 

Jedną z branż, które jako pierwsze wdrożyły systemy sztucznej inteligencji, jest handel detaliczny. SI może tutaj pomóc w budowaniu lojalności wobec sklepu, ponieważ pozwala klientom łatwo i wygodnie poznawać, oceniać i kupować produkty z oferty sprzedawcy. Do najważniejszych przypadków użycia sztucznej inteligencji w handlu detalicznym należą automatyczne systemy obsługi klienta, które oferują zoptymalizowane rozwiązania, a także wyspecjalizowani doradcy zakupowi, systemy rekomendowania produktów i merchandising w działalności wielokanałowej. Technologia ta pomaga też dbać o dostępność właściwych produktów we właściwym miejscu i czasie.

 

Firmy telekomunikacyjne wdrażają sztuczną inteligencję w celu analizowania i identyfikacji zagrożeń. Zależy im na szybkości i precyzji automatycznych, inteligentnych systemów bezpieczeństwa. Dzięki sztucznej inteligencji operatorzy mogą zautomatyzować procesy biznesowe i informatyczne, aby zoptymalizować sieci i poprawić łączność oraz doświadczenia klienta.

 

Sztuczna inteligencja wspiera też innowacyjność produkcji, ponieważ usprawnia procesy i optymalizuje koszty. Producenci wdrażają tę technologię na potrzeby inteligentnych asystentów, gromadzenia i oceny danych wspomagających wewnętrzne procesy decyzyjne oraz interakcji z klientami przy użyciu chatbotów i rozpoznawania mowy.

 

Administracja publiczna często pozostaje w tyle pod względem wdrażania nowych technologii, sztuczna inteligencja jest już jednak wprowadzana zarówno przez urzędy centralne, jak i lokalne. Najczęściej jest używana w systemach obrony/wywiadu i bezpieczeństwa publicznego/reagowania w sytuacjach awaryjnych. W coraz liczniejszych inicjatywach ukierunkowanych na tworzenie inteligentnych miast SI służy do poprawy usług świadczonych na rzecz mieszkańców i ich bezpieczeństwa. Organy administracji publicznej przyglądają się też możliwości zastosowania algorytmów sztucznej inteligencji w wymiarze sprawiedliwości i systemach kontroli. W Estonii pojawiły się na przykład plany wdrożenia „sędziego robota”, który rozstrzygałby sprawy niewielkiej wagi. Urzędnicy chcą, aby system zniwelował zaległości na wokandach i przyspieszył przebieg procesów sądowych.

 

Aby lepiej wykorzystać przewagę nad konkurencją w swoich branżach, organizacje powinny rozważyć następujące kroki:

  • Wprowadzenie innowacji na dużą skalę. Wymaga to określonych ilości użytecznych danych i wdrożenia oprogramowania jako usługi, robotyzacji procesów i/lub sztucznej inteligencji/automatycznego uczenia. Kluczowe jest tu znalezienie dostawców rozwiązań informatycznych, którzy będą w stanie wspierać przedsiębiorstwo w dłuższej perspektywie.
  • Wizualizacja przedsiębiorstwa w nowej postaci. Transformacja cyfrowa powinna być traktowana jako całościowe doświadczenie, które zmieni podejście firmy do obsługi klienta, strategii i wydajności.
  • Analiza przykładów sukcesu. Warto poprosić dostawcę technologii o przedstawienie przykładowych sukcesów odniesionych przez jego klientów, które uwidocznią nowe kluczowe wskaźniki wydajności i udoskonalenia. Mile widziane będą tu modele, symulacje i analizy. Nowa technologia powinna umożliwić osiągnięcie znakomitych wyników biznesowych, ponieważ cyfryzacja przenosi firmę do świata, w którym wszystko dzieje się przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku.

 

https://itreseller.com.pl/itrneworacle-polska-wspiera-rozwoj-edukacji-przyszlosci-akademia-leona-kozminskiego-i-oracle-polska-wspolnie-poprowadza-studia-w-zakresie-big-data-i-artificial-intelligence/

 

Andrés Garcia-Arroyo jest wiceprezesem ds. Aplikacji w Oracle na region Europy Środkowo-Wschodniej, WNP i Izraela od maja 2019 r. Od ponad 20 lat obecny w sektorze IT na stanowiskach kierowniczych w firmach takich jak Vignette (obecnie Opentext), PeopleSoft i Oracle, gdzie pracuje ponad 12 lat (poza 3-letnim okresem, w którym kierował działaniem Workday for South Europe). Absolwent MBA w prestiżowych szkołach biznesu (Instituto de Empresa i IESE), uczestniczył w międzynarodowych forach i pisał dla specjalistycznych gazet biznesowych, a także prowadził konferencje w miastach takich jak Madryt, Lizbona, Mediolan, Paryż, San Francisco i Moskwa.

 

1 KOMENTARZ

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE