Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Realme – mało znany u nas producent smartfonów szturmem podbija Indie i inne rynki wschodzące. Coraz lepsze wyniki na jednym z najciekawszych rynków na świecie.

Podczas gdy Xiaomi umacnia swoją pozycję lidera smartfonów nad Samsungiem w Indiach, nowy konkurent staje się coraz większym wyzwaniem. Realme to firma, która ma ledwie 1,5 roku i jest firmą-córką Oppo. Dane na temat tego ciekawego rynku podało IDC.

Realme zyskuje udziały w jednym z najbardziej chłonnych rynków na świecie – w Indiach. Aktualnie firma posiada lepsze wyniki (14,3% udziałów w rynku, przypominam, drugim co do wielkości na świecie) nawet niż firma-matka producenta. Oppo może się w Indiach pochwalić wynikiem 11,8% w trzecim kwartale 2019.

Liderem rynku indyjskiego jest aktualnie Xiaomi, z 27,1% udziału. Wzrost liczby telefonów, które Realme dostarczyło w Indiach  to niesamowicie wysokie 401,3% od analogicznego okresu ubiegłego roku. Realme idzie tu wyraźnie w ślady Xiaomi właśnie. Podobnie jak Xiaomi, Realme przez rok sprzedawało smartfony tylko za pośrednictwem kanału internetowego, aby obniżyć koszty ogólne. W ubiegłym kwartale firma rozpoczęła sprzedaż telefonów w Indiach za pośrednictwem sklepów stacjonarnych, które nadal stanowią ponad dwie trzecie całej sprzedaży smartfonów w Indiach. Nie bez znaczenia pozostaje także rozsądna cena urządzeń.

Realme X2 to model, który wchodzi także na polski rynek. To średniak, ale wyposażony w niezły aparat, a wyglądem nie odróżnia się od współczesnych flagowców.

Realme działa dzisiaj w 18 krajach, w tym na rynku w Chinach, Indonezji, Malezji, Pakistanie, Wietnamie i Egipcie. W maju tego roku firma weszła w region europejski. Nieliczne urządzenia Realme są dostępne także w Polsce. W raporcie Counterpoint firma badawcza powiedziała, że ​​w oparciu o liczbę smartfonów dostarczonych przez Realme, pozycja firmy na liście największych producentów wzrosła z 47 na 3 kwartał 2018 r. do 7. Firma badawcza poinformowała, że ​​wysyłając ponad 10 milionów smartfonów, liczba wysyłanych urządzeń chińskiej firmy wzrosło o 808% w tym okresie. Warto śledzić poczynania Realme. Sukces na rynkach wschodzących może przenieść się także na te bardziej ustabilizowane, ale wciąż uboższe niż zachodnie np. w krajach Europy Środkowej i Europy Południowej.