Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Raport Ericsson ConsumerLab: Innowacje i technologia będą miały kluczowe znaczenie w walce z codziennymi wyzwaniami związanymi ze zmianami klimatycznymi.

Ericsson (NASDAQ: ERIC) przeprowadził badanie ConsumerLab, w którym udział wzięło ponad 15 000 użytkowników early adopters (wczesnych nabywców nowych technologii) z całego świata. Odpowiadając na zmiany klimatyczne i globalne ocieplenie, blisko 99% respondentów spodziewa się proaktywnego korzystania z internetu i rozwiązań cyfrowych. Wyniki badania zostały opracowane w najnowszym corocznym badaniu 10 Hot Consumer Trends “Life in a Climate-Impacted Future”. Jest to dwunasta edycja raportu Ericsson ConsumerLab, który przedstawia obawy i oczekiwania konsumentów oraz indywidualne inicjatywy technologiczne podejmowane do 2030 roku na rzecz klimatu.

 

83% badanych uważa, że świat osiągnie lub przekroczy wskaźnik globalnego ocieplenia o 1,5 stopnia Celsjusza, który według międzynarodowych standardów uznawany jest za granicę powyżej której prawdopodobne są bardziej ekstremalne zjawiska pogodowe oraz negatywne skutki dla klimatu.

Blisko 55% użytkowników early adopters z dużych miast uważa, że zmiana klimatu będzie miała negatywny wpływ na ich życie i oczekuje, że rozwiązania cyfrowe przyczynią się do ograniczenia zmian klimatycznych i ochrony środowiska.

Główne obawy dotyczą kosztów życia, dostępu do energii, zasobów materialnych oraz bezpieczeństwa i potrzeby niezawodnej łączności w niespokojnych czasach i chaotycznej pogodzie. Zdecydowana większość badanych nie tylko wierzy, że zmiany klimatu mają miejsce, ale także, że skutki będą miały większy wpływ na ich życie niż obecnie.

Zgodnie z trendem “mniej znaczy więcej cyfrowo”, ankietowani przewidują, że sztuczna inteligencja rozszerzy się na styl życia konsumentów – chociażby wspierając kupujących w korzystaniu z cyfrowych alternatyw wobec produktów fizycznych.

15 000 badanych z 30 miast na całym świecie oceniło 120 pomysłów na produkty cyfrowe w 15 dziedzinach życia, począwszy od adaptacji codzienności do zmian klimatycznych, kończąc na sposobach radzenia sobie z trudnymi zjawiskami atmosferycznymi. W oparciu o uzyskane dane, eksperci Ericsson ConsumerLab stworzyli 10 najważniejszych trendów konsumenckich.

 

10 najważniejszych trendów konsumenckich:

 

1 Cięcie kosztów

Usługi cyfrowe pomogą konsumentom kontrolować koszty żywności, energii i podróży w niestabilnych czasach klimatycznych. Ponad 60% badanych jest zaniepokojonych wyższymi kosztami życia w przyszłości.

 

2 Stabilna sieć

Niezawodne i odporne połączenia internetowe będą zyskiwać na znaczeniu, w miarę nasilania się ekstremalnych zjawisk atmosferycznych. Około 80% respondentów uważa, że w latach 30-tych XXI wieku inteligentne lokalizatory sygnału wskażą optymalne obszary zasięgu podczas klęsk żywiołowych.

 

3 Mobilność bez pośpiechu

Znane nam harmonogramy pracy mogą stać się przeszłością. Przepisy klimatyczne i efektywność energetyczna zmienią elastyczność pracy. 68% ankietowanych planowałoby swoją aktywność kierując się optymalizacją kosztów energii, a nie efektywnością czasową.

 

4 Sztuczna inteligencja

Przewiduje się, że sztuczna inteligencja będzie chronić konsumentów podczas nieprzewidywalnej i niestabilnej pogody. Prawie połowa użytkowników early adopters twierdzi, że dla własnego bezpieczeństwa będzie używać spersonalizowanych systemów ostrzegania przed zagrożeniami meterologicznymi.

 

5 Nowy klimat pracy

Korporacyjne ograniczenia śladu węglowego, rosnące koszty i przyspieszona cyfryzacja będą kształtować procedury pracy przyszłości. Siedmiu na dziesięciu ankietowanych przewiduje, że asystenci AI zaplanują dojazdy, zadania i zasoby, aby zminimalizować ślad węglowy organizacji.

 

6 Inteligentna woda

Ze względu na zmniejszające się zasoby słodkiej wody, konsumenci oczekują inteligentnych instalacji w celu oszczędzania i ponownego wykorzystania wody. Prawie połowa badanych twierdzi, że ich gospodarstwa domowe będą używać inteligentnych zbieraczy wody na dachach, balkonach i oknach, otwierających się podczas opadów, aby zbierać i oczyszczać wodę deszczową.

 

7 Energonomia

Cyfrowe usługi udostępniania energii mogą złagodzić ciężar rosnących kosztów energii.
Energia może stać się walutą – 65% użytkowników early adopters uważa, że w latach 30-tych. Konsumenci będą mogli płacić za towary i usługi w kWh za pomocą aplikacji mobilnych.

 

8 Mniej znaczy więcej cyfrowo

Wirtualne zamienniki produktów mogą stać się wyznacznikami statusu. Nadmierna fizyczna konsumpcja może być zarówno kosztowna, jak i społecznie krytykowana. Dematerializacja nawyków konsumpcyjnych może przyspieszyć – jedna trzecia wczesnych nabywców technologii wierzy, że będzie osobiście korzystać z aplikacji zakupowych sugerujących cyfrowe alternatywy dla produktów fizycznych.

 

9 Przyroda

W obliczu ciągłych zmian klimatycznych i potencjalnych ograniczeń w podróżowaniu, doświadczanie natury na obszarach miejskich bez podróżowania może być standardem w latach 30-tych. Czterech na dziesięciu użytkowników early adopters z miast pragnie osobiście korzystać z wirtualnej usługi turystycznej, która pozwoli odwiedzać rezerwaty przyrody i szlaki górskie w czasie rzeczywistym.

 

10 Oszustwa klimatyczne

Ankietowani sygnalizują, że wysokie ceny oraz racjonowanie energii i wody wykorzystają nieuczciwi konsumenci, szukający sposobów obejścia ograniczeń środowiskowych. Ponad połowa respondentów spodziewa się, że hakerzy będą nielegalnie korzystać z wody lub elektryczności za pomocą aplikacji internetowych.

 

“Konsumenci podkreślili, że niezawodna i solidna sieć będzie miała kluczowe znaczenie w codziennym życiu i osobistych wysiłkach na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Spodziewają się, że ekstremalne zmiany pogodowe i negatywny wpływ na klimat będą coraz bardziej powszechniejsze. Konsumenci oczekują,że niezawodna łączność będzie działać szybko i globalnie – podkreślił Magnus Frodigh, Head of Ericsson Research.

 

Współautorka raportu, Sara Thorson, Head of Concept Development, Ericsson ConsumerLab, odniosła się do 6-go trendu raportu, “Inteligentna Woda”:

 

„Zużycie wody może ulec zmianie, jeżeli jej racjonowanie stanie się powszechniejsze niż obecnie. Niemal 64% użytkowników early adopters przewiduje, że do lat 30-tych. Codziennością będą regulowane cyfrowo miesięczne przydziały wody.”

 

Dr Michael Björn, Head of Research Agenda, Ericsson Consumer and IndustryLab, zarządzającym projektem 10 Hot Consumer Trends od czasu jego powstania w 2011 r., podkreśla że badani zwrócili uwagę na ryzyko niewłaściwego wykorzystywania technologii przeznaczonej do walki ze zmianami klimatycznym:

 

„10-y trend raportu podnosi kwestię oszustw klimatycznych. Respondenci dostrzegają ryzyko nieprzestrzegania przepisów klimatycznych, takich jak niepłacenie rachunków lub unikanie rejestrowanie danych. Wykorzystanie technologii do obejścia ograniczeń środowiskowych przewidywane jest przez 72% badanych. Jest to ważne ostrzeżenie, które potęguje kluczową rolę niezawodnych sieci i usług”.

 

IT Reseller TV “Liderzy Branży” – “Służymy profesjonalną pomocą i wsparciem handlowym” zwrócił się do partnerów Samsunga Jacek Klee, Samsung Electronics Polska

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version