Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Raport Canalys wskazuje, że w trzecim kwartale spadała sprzedaż komputerów osobistych… ale gwałtownie wzrosło zainteresowanie tabletami i Chromebookami.

Śmierć tabletu miała odbyć się już wielokrotnie. Jak dotąd – nic z tego, po wyraźnych spadkach sprzedaży tych urządzeń w ubiegłych latach, teraz, na fali edukacji zdalnej, zyskują one wyraźnie na popularności. Podobna jest przyczyna popularyzacji Chromebooków.

Nowy raport Canalys pokazuje, jak bardzo zmienił się krajobraz rynku komputerów osobistych w tym roku. Największy wzrost sprzedaży w tym roku odnotowały Chromebooki. W trzecim kwartale sprzedano 9,4 miliona sztuk, co oznacza 122% wzrostu w porównaniu z trzecim kwartałem 2019 roku. Komputery stacjonarne odnotowały spadek sprzedaży rok do roku: -27% w przypadku stacjonarnych stacji roboczych i -33% typowych komputerach stacjonarnych.

Chromebooki nie wszędzie są popularne. W Polsce ten typ komputerów wciąż się nie przyjął, bowiem system edukacji w naszym kraju do 2020 roku stosował głównie rozwiązania rodem z XIX wieku – kreda i tablica to nadal podstawa edukacji w Polsce. Tu Chromebook, którego siłą jest możliwość szybkiego przełączania się między użytkownikami, co daje im dostęp do własnych zasobów w chmurze; notatek, zeszytów, podręczników itd. Minie jeszcze wiele czasu, zanim zostanie to dostrzeżone jako zaleta przez rodzimych decydentów.

Ta kategoria ma się w ujęciu globalnym bardzo dobrze. HP i Lenovo – które sprzedały najwięcej Chromebooków w tym kwartale – zwiększają produkcję, aby zaspokoić popyt – „co ma się utrzymywać w krótkim okresie”, jak podaje Canalys.

Ciekawie wygląda też rynek tabletów. Niekwestionowanym liderem pozostaje Apple. iPady sprzedają się konsekwentnie najlepiej, co więcej, ich udział w rynku nawet wzrósł od ubiegłego roku. Apple w Q3 2020 uzyskało aż 34,4% rynku, co stanowi wzrost o 1,2% udziału, przy jednoczesnym 47% wzroście rocznym. Najszybciej jednak urósł Samsung. Prawie 80-procentowy wzrost przez rok to naprawdę znakomity wynik.

 

https://itreseller.com.pl/itrnewnadchodzacy-procesor-mobilny-samsung-exynos-1080-moze-przyniesc-koreanskiej-firmie-szereg-zyskow-z-rynku-nie-trafi-on-wylacznie-do-telefonow-samsunga-mamy-zobaczyc-go-takze-w-smartfonach-innych-mar/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE