Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Przedsiębiorstwa aby osiągnąć cele biznesowe w zmieniającym się środowisku, muszą wprowadzić nowe metody zarządzania ludźmi, które pogodzą potrzeby i oczekiwania wszystkich zainteresowanych.

W nadchodzących latach spodziewamy się wielu zmian w doświadczeniach pracowników, firmy powinny zacząć przygotowywać się na nie już teraz. – przekonuje Andrés Garcia-Arroyo, wiceprezes ds. aplikacji w Oracle. Czy koncepcja 25–40–15 brzmi znajomo? To liczby, które kiedyś reprezentowały życie człowieka podzielone na 25 lat edukacji i dorastania, 40 lat pracy i 15 lat odpoczynku na emeryturze. Gdy dominował ten model, życie było prostsze. W dzisiejszej rzeczywistości może czekać nas coś całkiem innego: edukacja trwająca przez całe życie, praca przez 50 lat i emerytura, która wraz ze wzrostem przewidywanej długości życia może znacznie przekroczyć 15 lat.

 

W Europie Środkowej społeczeństwa starzeją się i kurczą, co wynika przede wszystkim z niskiego przyrostu naturalnego. Rządy Polski, Czech, Węgier i innych krajów muszą stawić czoła problemowi, jakim jest bilansowanie systemów świadczeń społecznych dla emerytowanych obywateli. Technologia zaczęła w międzyczasie oddziaływać na szerszy rynek pracy, zmieniając umiejętności wymagane na poszczególnych stanowiskach, sposoby pozyskiwania wykwalifikowanych pracowników, charakter miejsca pracy i skład personelu.

 

“Czy zmierzamy w kierunku świata, w którym ludzie zostaną zastąpieni przez sztuczną inteligencję? Z pewnością nie. Badania dowodzą, że najlepsze wyniki uzyskuje się zwykle, gdy technologia i ludzie działają ze sobą ramię w ramię. W świetle rosnącego zapotrzebowania na zaawansowane narzędzia do zarządzania personelem rozwój inteligentnej, efektywnej i przemyślanej symbiozy między szefami działów kadr i technologiami jest nieunikniony. Trzeba to tylko zrobić w inteligentny sposób.” – zaznacza Andrés Garcia-Arroyo, wiceprezes ds. aplikacji w Oracle na region Europy Środkowo-Wschodniej, WNP i Izraela.

 

Aby w tym środowisku osiągnąć cele biznesowe, przedsiębiorstwa muszą wprowadzić metody zarządzania ludźmi i pracą, które pogodzą potrzeby i oczekiwania wszystkich zainteresowanych — od aktualnych i przyszłych pracowników przez kierowników działów kadr po wyższą kadrę kierowniczą. Zastosowane rozwiązania powinny obejmować trzy elementy: kulturę pracy, miejsce pracy i personel.

 

Kultura pracy

Kluczem do sukcesu osobistego jest równowaga między życiem zawodowym i prywatnym. Granica między tymi sferami coraz bardziej się zaciera, dlatego kultura pracy musi w większym stopniu opierać się na współpracy, elastyczności, przyjemności i innowacjach. Musi faktycznie służyć zarówno potrzebom życiowym pracowników, jak i priorytetom przedsiębiorstwa. Tymczasem niektórzy menedżerowie w dalszym ciągu sądzą, że kultura pracy nie należy do najważniejszych kwestii. W dobie intensywnej walki o utalentowanych pracowników kultura pracy w danym przedsiębiorstwie będzie coraz bardziej wpływać na jego możliwości rywalizowania o pracowników, a zarazem o klientów.

 

“Firmy, które z powodzeniem przeprowadzają transformację cyfrową, stwarzają atrakcyjną kulturę pracy, pomagającą przyciągnąć najlepiej wykwalifikowanych pracowników i wypracować przewagę nad konkurencją. Nowe modele, takie jak gospodarka na żądanie, gospodarka oparta na współpracy czy gospodarka współdzielenia, oraz praca w niepełnym wymiarze godzin w kilku miejscach jednocześnie skłaniają przedsiębiorstwa do budowania kultury bez granic, która wspiera społeczności coworkingowe, platformy talentów i tworzenie zespołów dysponujących unikalnymi umiejętnościami.” – podkreśla Andrés Garcia-Arroyo, wiceprezes ds. aplikacji w Oracle

 

Miejsce pracy

Dzięki powszechnej łączności, szerokiemu rozpowszechnieniu urządzeń inteligentnych oraz nowym narzędziom do współpracy i zarządzania, miejsca pracy są często kombinacją przestrzeni fizycznych i wirtualnych. Przedsiębiorstwa cechujące się cyfrową determinacją przyspieszają realizację strategii wdrożenia chmury i mobilności, które umożliwiają pracę z dowolnego miejsca w dowolnym czasie. Takie zmiany są kluczowe dla firm liczących na zatrudnienie utalentowanych młodych ludzi, dla których wypracowanie zdrowej równowagi między pracą i życiem osobistym jest priorytetem. Szacuje się, że do roku 2021 60% firm z rankingu Global 2000 wdroży elastyczne, inteligentne, oparte na współpracy środowisko pracy łączące elementy wirtualne i fizyczne. W Europie Środkowo-Wschodniej wartość ta będzie zapewne niższa, lecz również tu dążenie do stworzenia takiego środowiska pomoże przedsiębiorstwom w odniesieniu sukcesu.

 

Personel

Rozwój algorytmów, sztucznej inteligencji/automatycznego uczenia, automatyzacji procesów przez wykorzystanie robotów i innych technologii niesie ze sobą olbrzymie zmiany dla personelu. Zadaniem zatrudnionych ludzi coraz częściej jest współpraca z inteligentnymi maszynami i oprogramowaniem. Technologie oparte na sztucznej inteligencji odgrywają też coraz większą rolę w pozyskiwaniu wykwalifikowanych pracowników i zarządzaniu nimi. W 2018 r. pewna polska firma zajmująca się rekrutacją stworzyła chatbota, który ma wspierać działy kadr na pierwszych etapach rekrutacji. Po wprowadzeniu pewnych indywidualnych modyfikacji rozwiązanie to zostało wdrożone przez jedno z czołowych przedsiębiorstw z branży budowlanej.

 

“W przyszłości szefowie działów kadr będą zapewne oceniani za pomocą narzędzi do przeprowadzania dogłębnych analiz i kluczowych wskaźników wydajności (KPI) uwzględniających aspekty transformacji cyfrowej. Narzędzia te będą mierzyć wydajność menedżera (np. działania i procesy), jego skuteczność (np. wyniki) i wpływ na sukces przedsiębiorstwa.” – podkreśla Andrés Garcia-Arroyo, wiceprezes ds. aplikacji w Oracle

 

https://itreseller.com.pl/itrneworacle-prezentuje-rozwiazanie-oracle-cloud-data-science-platform-usluga-pozwala-zespolom-analitykow-danych-szybko-i-latwo-wspolnie-tworzyc-i-wdrazac-zaawansowane-modele-automatycznego-uczenia/

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE