„Od kilkunastu miesięcy zauważamy, że firmy poszukujące rozwiązań z obszaru IT oczekują profesjonalnych usług dodanych, wśród których ważne jest eksperckie wsparcie nie tylko w zakresie wyboru odpowiednich samych urządzeń, ich konfiguracji czy wdrożenia tak, by w pełni wykorzystywać potencjał, ale także wsparcia od strony bezpieczeństwa, zarówno w obszarze systemów, jak i procedur, oraz np. zapewnienia szkoleń merytorycznych z zakresu zaawansowanych rozwiązań IT. To jednak nie wszystko: w okresie pandemii jeszcze większe znaczenie jako wartości dodanej do usług mają modele finansowania dostępne dla firm. Co więcej, nowoczesne modele finansowania w dobie kryzysu pozwalają na dalsze funkcjonowanie przedsiębiorstw bez zbędnego mrożenia kapitałów w trudnych czasach.” – komentuje Tomasz Ciesielski Enterprise Channel Sales Manager w AB S.A., czyli jednym z rynkowych liderów w segmencie dystrybucji elektroniki.
„Ostatnie miesiące i rozpoczynające się lato daje pierwsze przebłyski optymizmu w kwestii dostępności sprzętów dla większych projektów. Sezonowe, letnie spowolnienie popytu pozwoli nadrobić w pewnym stopniu globalne rynkowe braki magazynowe, jednak wciąż na realizację dużych zamówień i bardziej złożonych projektów klasy enterprise trzeba poczekać kilka miesięcy. Mimo problemów logistycznych branży na całym świecie, wysoki popyt pokazuje również, jak wielka jest skala przeobrażeń w obszarze cyfryzacji polskich firm w okresie pandemii. Patrząc na wszystkie segmenty rynku, na pewno pozytywnie wyróżniamy się dostępnością sprzętu IT dzięki naszemu dużemu buforowi magazynowemu, pozycji rynkowej i know-how. Dlatego też przed pandemią, jak i obecnie odpowiadamy na potrzeby naszych klientów” – dodaje Tomasz Ciesielski z AB S.A.
Pandemia znacząco wpłynęła na oczekiwania konsumentów i klientów biznesowych w zakresie wartości dodanych. Oferty usług dodatkowych jeszcze bardziej się poszerzyły, odpowiadając na zupełnie nowe potrzeby rynkowe.