Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

OVHcloud uruchamia w Polsce usługę SMS Pro – ułatwiającą sklepom komunikację z klientami

Święta wielkich wyprzedaży już za nami, jednakże walka o uwagę klienta nadal trwa. Według badania w ostatnich dniach zakupy w sieci deklarowało aż 87% Polaków, a to dopiero początek góry lodowej, gdyż tuż za rogiem rozgrzewka w postaci Mikołajek, potem święta Bożego Narodzenia, Sylwester i wreszcie styczniowe wyprzedaże. Aby wyjść naprzeciw potrzebom rynku firma OVHcloud uruchomiła nową usługę SMS Pro, ułatwiającą sklepom i punktom usługowym komunikację z klientami. A że grudzień to w biznesie też czas wielkich inwestycji, w okresie tym oferta dostępna jest z nawet 19 proc. rabatem „na start”.

 

Celebrowanie wyprzedaży podczas Black Friday i Cyber Monday przyjęło się w Polsce świetnie, a zainteresowanie zakupami w tych dniach jest tak wielkie, iż czas intensywnych promocji z dwóch dni często zostaje rozciągnięty do całego tygodnia. Nad Wisłą kupowane jest wówczas niemal wszystko: od ubrań, kosmetyków, sprzętu AGD przez gry, drony, a nawet lekarstwa lub suplementy. Nierzadko Polacy starają się kupić w promocyjnych cenach prezenty na zbliżające się święta. Jednak, mimo tak dużego zainteresowania zakupami, nie wszystkie sklepy odnoszą sukces i realizują zakładane cele. Dużo zależy bowiem od sposobu dotarcia do klientów końcowych oraz umiejętnej komunikacji.

 

Nie ulega wątpliwości, że obecnie to Internet stanowi główny kanał porozumiewania się z odbiorcami. Z roku na rok widać jednak, że nie wszystkie firmy są w stanie konkurować z wielkimi markami, dysponującymi ogromnymi budżetami na reklamę. Co zatem zrobić, aby zadbać o zadawalającą sprzedaż przy wykorzystaniu optymalnych narzędzi marketingowych?

 

„Old school” może pomóc

Wydawać się może, że wykorzystanie SMS-ów do prowadzenia komunikacji to rozwiązanie wyparte przez nowe cyfrowe media. Jednak badania AFMM we współpracy z MMA i blogiem Mediapost pokazują, że tak nie jest. Przekaz reklamowy za pośrednictwem SMS ma się doskonale i znacznie szybciej dociera do klientów. Ponad 95 proc. SMS-ów jest odbieranych w czasie krótszym niż 10 sekund, a ponad 99 proc. w czasie krótszym niż 10 minut. Natomiast aż 90 proc. SMS-ów jest odczytywanych w ciągu 3 minut od ich otrzymania. Co czwarty odebrany SMS uznawany jest informację wartą przekazania i zostaje przesyłany dalej. Lecz co to oznacza dla sprzedawców i gdzie dopatrywać się korzyści z korzystania z tej formy reklamy? SMS może i nie jest równie atrakcyjny graficznie, co reklama display w Internecie.

 

Jednak, gdy weźmiemy pod uwagę z jaką dokładnością wiadomość SMS dociera do klienta, jak mocno skupia uwagę odbiorcy oraz jak bardzo ogranicza konkurencję dotarcia do adresata w określonym czasie i miejscu, możemy uznać, że jest to względnie tanie rozwiązanie, które może przyczynić się do polepszenia wyników sprzedaży.

 

Skala odbiorców vs. koszty

Zanim jednak okrzykniemy SMS nowym „graalem” sprzedaży, warto zwrócić uwagę na fundament skuteczności tego narzędzia. Jest nim baza klientów, do których chcemy dotrzeć. Gdy już ją posiadamy otwieramy kolejny ważny kanał dotarcia. Natomiast korzystając z nowej usługi OVHcloud SMSPro otrzymujemy możliwość wysyłki wiadomości do gigantycznych baz klientów – od 100 do 10 mln – zyskując przy tym pełną kontrolę nad kosztami i jednocześnie dodatkowe bonusy w postaci malejących opłat wraz ze zwiększającym się wolumenem wysłanych SMS-ów. Na tym korzyści rozwiązania się nie kończą. Dzięki API, które można zintegrować ze stroną internetową lub aplikacją do marketing automation, zyskujemy tym samym zautomatyzowany system sprzedaży i promocji.

 

Renesans wiadomości SMS

Praktyka pokazuje, że mimo całkowitego upowszechnienia się komunikatorów internetowych i coraz szerszego wdrażania technologii RCS, SMSy przeżywają swoisty renesans, np. w bankowości, która od lat stosuje je do wysyłki kodów potwierdzających płatności online, informacji o operacjach na rachunkach bankowych, etc., w logistyce do informowania o statusie procesu, potwierdzeniach dostaw, powiadomieniach o opóźnieniach, czy przez instytucje medyczne, które SMSami przypominają o wizycie, wynikach badań czy hasłach dostępu do bezpiecznych platform, a także firmy obsługujących systemy bezpiecznych domów, które komunikują przez nie o wysyłkach zamówień na sprzęt, a także wykorzystują je do sterowania urządzeniami i otrzymywania powiadomień o alarmach.

 

SMS-y wciąż są intuicyjną i uniwersalną formą komunikacji. Potencjał, jaki oferują krótkie wiadomości tekstowe z gwarancją dotarcia do odbiorcy, wyświetlające się precyzyjnie wybranej grupie odbiorców jest nie do przecenienia. Dzięki SMS-om mamy możliwość budowania relacji z potencjalnym klientem i przeprowadzenia go przez cały proces – od zainteresowania ofertą, po informacje o promocjach i podziękowanie za transakcje, warto jest na stałe włączyć ten kanał w arsenał sprzedażowych narzędzi, zwłaszcza w obliczu nadchodzących Świąt.

 

https://itreseller.com.pl/itrnewinternet-umiejetnosci-w-sieci-5g-recepta-na-globalne-problemy-zdaniem-profesora-mischy-dohlera-z-kings-college-london-ktory-byl-gosciem-specjalnym-ericsson-radio-tech-day-2020-w-lodzi/

1 KOMENTARZ

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE