Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Nvidia obniża ceny na swoje produkty w Chinach. Czy ma się czego obawiać?

W środę podczas publikacji wyników Nvidii za pierwszy kwartał kadra kierownicza wyższego szczebla ostrzegła, że działalność firmy w Chinach jest „znacznie” niższa niż w przeszłości ze względu na sankcje.

Najbardziej zaawansowany układ AI Nvidii opracowany na rynek chiński miał słaby początek ze względu na dużą podaż, co zmusiło firmę do wyceniania go poniżej konkurencyjnego układu chińskiego giganta technologicznego Huawei, według źródeł Reutersa zaznajomionych z tą sprawą.

„Przychody naszych centrów danych w Chinach znacznie spadły w porównaniu z poziomem sprzed nałożenia w październiku nowych ograniczeń związanych z kontrolą eksportu – powiedziała dyrektor finansowa Colette Kress. – Oczekujemy, że rynek w Chinach pozostanie w przyszłości bardzo konkurencyjny”.

Spadające ceny podkreślają wyzwania, przed którymi stoi chiński biznes Nvidii w kontekście amerykańskich sankcji nałożonych na eksport chipów AI i zwiększonej konkurencji, rzucając cień na przyszłość firmy Nvidia na rynku, który zapewnił 17% jej przychodów w roku finansowym 2024.

Rosnąca presja konkurencyjna w Chinach stanowi także ostrzeżenie dla inwestorów w amerykańskiego projektanta półprzewodników, ponieważ akcje tej spółki odnotowały oszałamiający wzrost po środowej prognozie przychodów. Nvidia, która dominuje na rynku chipów sztucznej inteligencji (AI), wprowadziła pod koniec ubiegłego roku trzy chipy dostosowane do potrzeb Chin, po tym jak amerykańskie sankcje uniemożliwiły jej eksport najbardziej zaawansowanych półprzewodników.

Spośród tych chipów najchętniej obserwowany jest H20, ponieważ jest to najpotężniejszy produkt Nvidii sprzedawany w Chinach, ale trzy źródła w łańcuchu dostaw powiedziały agencji Reuters, że na rynku jest duża podaż tego chipa, co sygnalizuje słaby popyt. W związku z tym chipy H20 były w niektórych przypadkach sprzedawane z ponad 10% rabatem w stosunku do Ascend 910B Huawei – najpotężniejszego chipa AI chińskiej firmy – powiedziały Reutersowi dwa z trzech źródeł, które odmawiają podania nazwisk ze względu na delikatną naturę sprawy.

Huawei zaczął rzucać wyzwanie Nvidii dopiero w zeszłym roku, a źródła podały, że firma z siedzibą w Guangdong radykalnie zwiększy w tym roku dostawy chipa Ascend 910B, który według źródeł przewyższa H20 jeśli chodzi o niektóre kluczowe wskaźniki.

Analitycy twierdzą, że chociaż Nvidia usilnie starała się zdobyć udziały w rynku, na utratę którego nie może sobie pozwolić, perspektywy są coraz mniej pewne.

Z raportu chińskiej firmy badawczej CCID Consulting wynika, że w 2035 r. globalny udział Chin w branży sztucznej inteligencji przekroczy 30%.