Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Nutanix zwraca uwagę, że skuteczne wdrażanie pracy zdalnej wymaga przemyślanej infrastruktury, właściwie zbudowana infrastruktura umożliwia przygotowanie wirtualnych stanowisk w ciągu zaledwie kilku minut!

Jeszcze niedawno co druga firma umożliwiała pracę zdalną, a w ostatnich tygodniach ogólnonarodowa kwarantanna spowodowała, że zdalnie pracuje niemal każdy, kto może sobie na to pozwolić. Jednak niewłaściwie zbudowana i nieelastyczna infrastruktura ogranicza efektywność i bezpieczeństwo firm. Tymczasem wielochmurowe środowisko IT umożliwia bezpieczne wdrożenie pracy zdalnej oraz natychmiastowe reagowanie na potrzeby biznesu.

 

Według raportu opracowanego przez firmę analityczną IDC na zlecenie firmy Nutanix „End-User Computing: The Modern Workplace an Extension of the Hybrid Cloud Market”, pod koniec ubiegłego roku już połowa firm umożliwiała pracownikom pracę zdalną. Ten model pracy umożliwiający wykonywanie zadań z dowolnego miejsca sprawdza się szczególnie w obecnej sytuacji epidemii koronawirusa i konieczności maksymalnego ograniczenia kontaktów bezpośrednich. Współczesna gospodarka wymaga od firm natychmiastowego reagowania na zmiany i nowe zagrożenia. Jednak działy IT spętane ograniczeniami tradycyjnej infrastruktury zwykle nie mogą reagować wystarczająco szybko, a niewłaściwie zbudowana i nieelastyczna infrastruktura ogranicza efektywność i bezpieczeństwo pracy.

 

Stanisław Leszczyński, regionalny dyrektor sprzedaży na Europę Wschodnią w firmie Nutanix.

 

Według raportu IDC największą swobodę mają w tym zakresie pracownicy sektora telekomunikacyjnego i mediów (72% może samodzielnie określać czas pracy) i energetycznego (60%). W wielu branżach około połowy pracowników umysłowych mogło wybrać także miejsce pracy, np. zdecydować się na pracę zdalną: 53% w sektorze szeroko pojętych usług, 51% w sektorze usług finansowych, 49% w sektorze energetycznym czy 45% w sektorze telekomunikacji i mediów.

 

„Wzrost popularności pracy zdalnej wśród pracowników umysłowych jest widoczny od lat, a spowodowana przez pandemię nowego koronawirusa konieczność izolowania się jeszcze ten proces przyspieszyła” – powiedział Stanisław Leszczyński, regionalny dyrektor sprzedaży na Europę Wschodnią w firmie Nutanix. „Wszędzie, gdzie to możliwe organizuje się pracownikom możliwość pracy z domu. Jednak praca zdalna powinna być wdrażana w sposób uporządkowany i przemyślany, a jej wprowadzanie w organizacjach i na stanowiskach pracy, które nie są do tego przystosowane i nie mają odpowiednich procesów ani infrastruktury, może skończyć się katastrofą.”

 

Według raportu IDC 40% firm uważa, że ich działy informatyczne nie potrafią reagować dostatecznie szybko, a co druga (50%) uważa, że przestarzałe technologie IT utrudniają reagowanie na zmieniające się potrzeby. Na przykład czas zakupu i wdrożenia infrastruktury i wirtualnych stanowisk pracy (VDI) wynosi od kwartału do ponad pół roku. Średni czas pozyskania i przygotowania laptopa oceniono na kilka tygodni – natomiast czas skonfigurowania wirtualnego stanowiska pracy w chmurze wynosi 4 do 6 minut, a wirtualnej aplikacji dla przedsiębiorstw – 1 do 2 minut.

 

„Szybkie reagowanie na potrzeby biznesu wymaga odejścia od tradycyjnych metod pozyskiwania i wdrażania rozwiązań informatycznych, dlatego w ciągu najbliższych kilku lat aż dwie trzecie stanowisk pracy będzie świadczonych z chmury, w modelu Deskop as a Service. Jednak nikt nie jest w stanie przewidzieć przyszłości. Dlatego ważne są rozwiązania otwarte, które nie zamykają się w ramach oferty jednego producenta. Tylko środowisko umożliwiające elastyczną rozbudowę i wykorzystanie najlepszych w danym momencie koncepcji technologicznych oraz oferty usługodawców pozwoli w pełni wykorzystać zarówno możliwości techniczne, jak i innowacyjność całego ekosystemu, w którym dana firma czy instytucja działa” – dodał Stanisław Leszczyński.

 

Nutanix jest globalnym liderem dostarczającym oprogramowanie chmurowe oraz pionierem rozwiązań infrastruktury hiperkonwergentnej, dzięki której rozwiązania IT stają się proste zarówno dla administratorów, jak i użytkowników. Przedsiębiorstwa i inne organizacje na całym świecie wykorzystują rozwiązania firmy Nutanix, żeby przy pomocy jednej platformy zarządzać dowolną aplikacją, z dowolnego miejsca, bez względu na to, czy pracuje ona w chmurze prywatnej, hybrydowej czy publicznej.

 

https://itreseller.com.pl/itrnewuproszczenie-it-rozmowa-ze-stanislawem-leszczynskim-regionalnym-szefem-sprzedazy-na-europe-wschodnia-w-nutanix-i-dariuszem-kwiecinskim-prezesem-fujitsu-polska-o-wspolpracy-strategicznej-miedzy-fi/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE