Strona główna Biznes i Technologie Nowoczesne rozwiązania IT dla sektora energetycznego to realne oszczędności. Sprawdź jakie efekty,...

Nowoczesne rozwiązania IT dla sektora energetycznego to realne oszczędności. Sprawdź jakie efekty, może przynieść udane wdrożenie nowoczesnych technologii IT od Fujitsu.

Procesy ERP krótsze o 30 proc., niemal o połowę krótszy czas wykonywania backupu i dziesięciokrotny przyrost prędkości między serwerami – to przykładowe efekty, jakie może przynieść udane wdrożenie nowoczesnych technologii IT w sektorze energetycznym. – Wymiana sprzętu przyczyniła się także m.in. do zmniejszenia zużycia prądu o 50 proc. Kolejne 50 000 PLN zyskano dzięki temu, że nie musieliśmy przedłużać gwarancji – wyjaśniają przedstawiciele firmy SBB Energy, gdzie w ramach zmiany postawiono na rozwiązania Fujitsu.

 

W połowie lipca 2021 24 533 MW, a w połowie lutego 2021 aż 27 617 MW – zarówno zimą, jak i latem padają kolejne dzienne rekordy zapotrzebowania energetycznego w Polsce. Rośnie znaczenie działań w zakresie ochrony środowiska – w tym m.in. takich, które pozwolą na oczyszczanie spalin, optymalizację pracy kotłów, stacji uzdatniania wody oraz oczyszczalni ścieków. Produkcja przemysłowa miesiąc w miesiąc notuje wzrosty w stosunku do analogicznych okresów w roku ubiegłym. W lipcu 2021 była wyższa aż o 9,8 proc.

 

Intensywny rozwój sektora energetycznego i przemysłowego w Polsce to fakt. Powiększa się także zakres danych, jakie przetwarzają przedsiębiorstwa. To rodzi konieczność ciągłego ulepszania procesów zarządzania nim, a więc m.in. przetwarzania, archiwizacji i ochrony informacji. Wysoka wydajność infrastruktury IT znajduje się zatem coraz wyżej na liście priorytetów nowoczesnych przedsiębiorstw energetycznych i przemysłowych. O tym, jak ważne są: odpowiednia przestrzeń na rosnące ilości danych i narzędzia, które zadbają o przetwarzanie tych zasobów w najlepszy sposób, świadczą przede wszystkim przykłady udanych wdrożeń oraz liczby podsumowujące ich efekty.

 

Wyzwanie: nowoczesna infrastruktura IT i stałe wsparcie

W 2020 roku opolska firma SBB Energy zdecydowała o konieczności aktualizacji części infrastruktury IT. Firma od 1992 roku świadczy usługi z zakresu instalacji elektrycznych i AKPiA, rozruchu oraz montażu mechanicznego. Dostarcza również rozwiązania technologiczne, których głównym celem jest neutralizacja spalin. SBB Energy zajmuje się także modernizacją kotłów ciepłowniczych w celu redukcji emisji pochodnych negatywnie wpływających na środowisko naturalne, optymalizacją urządzeń i systemów energetycznych, czy też specjalistycznymi pracami inżynierskimi w zakresie ochrony środowiska i optymalizacji energetycznej w przemyśle. Stała modernizacja wewnętrznych systemów wspierających pracę zawsze była jednym z priorytetów SBB Energy. Wśród głównych wyzwań postawionych przed nowym wdrożeniem, znalazła się także potrzeba eksperckiego i technicznego wsparcia.

 

Mamy pełną świadomość, że możliwości, które niosą ze sobą nowe technologie i rozwiązania IT, są gwarantem rozwoju i efektywności pracy. Potrzebowaliśmy infrastruktury IT, która umożliwi wysoką moc obliczeniową i zapewni jeszcze większą wydajność. Chcieliśmy zwiększyć wirtualizację środowiska IT i mieć pewność, że wszystkie te rozwiązania będą spełniały nasze oczekiwania, a w każdej chwili będziemy mogli zwrócić się o wsparcie do zaufanego partnera – mówi Marcin Dabbachi, Dyrektor Działu IT, SBB Energy.

 

Wydajność na celowniku

Wraz z początkiem 2021 r. rozpoczęły się szeroko zakrojone prace nad doborem komponentów i ustaleniem szczegółowego zakresu zmian, na które zdecydowało się SBB Energy. Wśród głównych celów wdrożenia znalazły się ostatecznie: zwiększenie miejsca do przechowywania zasobów, skrócenie czasu procesów ERP, optymalizacja energetyczna, zwiększenie wirtualizacji środowiska IT, a także przyspieszenie procesów przetwarzania danych i zwiększenie wydajności obliczeniowej. W ramach aktualizacji infrastruktury, firma oczekiwała również stałego wsparcia ze strony dostawcy oraz gwarancji. Biorąc pod uwagę parametry proponowanych rozwiązań oraz standardy oferowanej obsługi, SBB podjęło decyzję o wymianie części infrastruktury na rozwiązania marki Fujitsu. Za doradztwo i wdrożenie rozwiązań odpowiadała firma Solutions For Technology (S4Tech), doświadczony dostawca i integrator rozwiązań telekomunikacyjnych oraz IT.

 

Zaoferowaliśmy SBB Energy kompleksowe wsparcie na etapie wyboru i implementacji najlepszych narzędzi. Największymi z wyzwań były dobór i konfiguracja sprzętu, którego zadania były szczegółowo określone. Patrząc przez pryzmat wieloletniej współpracy z marką Fujitsu, mieliśmy pewność, że oferujemy naszemu klientowi rozwiązania najwyższej klasy, które spełnią wszystkie jego oczekiwania – opowiada Artur Pupin, Prezes Zarządu, S4Tech.

 

Liczą się liczby

Wśród rozwiązań, na które postawiło SBB Energy, znalazły się m.in. serwer przeznaczony do wirtualizacji, scenariuszy skalowania w poziomie i nierozbudowanych baz danych – Fujitsu PRIMERGY RX2530 M5 oraz dyskowa pamięć masowa – Fujitsu ETERNUS DX100 S5. Jednym z najważniejszych elementów z perspektywy SBB Energy, było otrzymanie 5-letniego, stałego wsparcia ze strony Fujitsu.

 

Dostarczyliśmy kompletne środowisko, dzięki któremu klient zyskał jeden punkt kontaktu oraz 5 letnią gwarancję i wsparcie techniczne. Całość zapewnia bezpieczeństwo i pozwala korzystać z niezawodności zaimplementowanych rozwiązań. Każdemu z adresowanych wyzwań sprostaliśmy, oferując narzędzia takie jak m.in. serwery PRIMERGY oraz macierze dyskowe ETERNUS. Dzięki nim SBB Energy zyskało jeszcze większą moc obliczeniową oraz bezpieczne środowisko do przechowywania krytycznych danych – opisuje Sebastian Perczyński, Solutions Architect, Fujitsu Poland.

 

Odświeżona infrastruktura przełożyła się m.in. na wzrost wydajności nowego środowiska o 40%, trzykrotne zwiększenie miejsca do przechowywania danych i dziesięciokrotny przyrost prędkości między serwerami. Z wyliczeń SBB Energy wynika, że wymiana sprzętu przyczyniła się także do oszczędności finansowych wynikających z optymalizacji zużycia prądu o 50 proc., a brak konieczności przedłużania gwarancji – to dodatkowe nawet 50 000 PLN oszczędności.

 

 

https://itreseller.com.pl/samsung-channel-awards-2021-za-nami-samsung-polska-nagrodzil-swoich-najlepszych-partnerow-biznesowych-w-obszarze-display/

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version