Nowe badanie Oracle pokazało, że do 2020 roku firmy telekomunikacyjne będą inwestować w technologie VR, chatboty i specjalistyczne aplikacje, aby nawiązywać bliższe relacje z klientami.

Nowe badanie Oracle pokazało, że firmy telekomunikacyjne będą inwestować w technologie wirtualnej rzeczywistości, chatboty i specjalistyczne aplikacje mobilne, aby nawiązywać bliższe relacje z klientami. Badanie pt. „Czy wirtualne doświadczenia mogą zastąpić rzeczywistość?” pokazało, że jedna trzecia wysokich rangą specjalistów ds. marketingu i sprzedaży w branży telekomunikacyjnej traci kontakt z klientami, ponieważ ich wzajemne interakcje nie zawsze są dopasowane do potrzeb.
- 79% firm telekomunikacyjnych do 2020 r. będzie wykorzystywać wirtualną rzeczywistość do celów obsługi klienta, a 35% już w pewnym stopniu ją wdrożyło.
- Do 2020 r. 80% firm będzie wykorzystywać chatboty, a 34% już je wykorzystuje do zarządzania niektórymi zgłoszeniami serwisowymi i zapytaniami klientów.
- Aplikacje telekomunikacyjne staną się wszechobecne — 84% respondentów planuje wykorzystywać je do kontaktu z klientami do 2020 r.