Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Nowa Zelandia: na ratunek lokalnym mediom

W 2021 r. Australia wprowadziła ustawę, która dała rządowi uprawnienia do zmuszania firm internetowych do negocjowania umów o dostarczanie treści z mediami. Raport opublikowany przez rząd Australii w zeszłym tygodniu potwierdza, że w dużej mierze ta metoda jest skuteczna. Teraz podobny pomysł stara się wprowadzić w życie Nowa Zelandia.

Jak informuje Reuters, minister radiofonii i telewizji, Willie Jackson, powiedział w niedzielnym oświadczeniu, że ustawodawstwo będzie wzorowane na podobnych przepisach wprowadzonych w Australii i Kanadzie i ma nadzieję, że będzie to zachętą dla platform cyfrowych do zawierania umów z lokalnymi serwisami informacyjnymi. Chodzi o nałożenie prawnego wymogu, aby duże internetowe firmy cyfrowe takie jak Alphabet Inc, Google i Meta Platforms Inc, płaciły nowozelandzkim firmom medialnym za upowszechnianie ich treści przy użyciu lokalnych platform.

„Nowozelandzkie media informacyjne, zwłaszcza małe gazety regionalne i lokalne, walczą o utrzymanie rentowności finansowej, ponieważ coraz więcej reklam przenosi się do Internetu” – powiedział Jackson – „Ważne jest, aby ci, którzy czerpią korzyści z ich treści informacyjnych, faktycznie za to płacili”.

Nowe przepisy trafią pod głosowanie w parlamencie, gdzie oczekuje się, że przegłosuje je większość rządzącej Partii Pracy.