Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Nowa Zelandia: na ratunek lokalnym mediom

W 2021 r. Australia wprowadziła ustawę, która dała rządowi uprawnienia do zmuszania firm internetowych do negocjowania umów o dostarczanie treści z mediami. Raport opublikowany przez rząd Australii w zeszłym tygodniu potwierdza, że w dużej mierze ta metoda jest skuteczna. Teraz podobny pomysł stara się wprowadzić w życie Nowa Zelandia.

Jak informuje Reuters, minister radiofonii i telewizji, Willie Jackson, powiedział w niedzielnym oświadczeniu, że ustawodawstwo będzie wzorowane na podobnych przepisach wprowadzonych w Australii i Kanadzie i ma nadzieję, że będzie to zachętą dla platform cyfrowych do zawierania umów z lokalnymi serwisami informacyjnymi. Chodzi o nałożenie prawnego wymogu, aby duże internetowe firmy cyfrowe takie jak Alphabet Inc, Google i Meta Platforms Inc, płaciły nowozelandzkim firmom medialnym za upowszechnianie ich treści przy użyciu lokalnych platform.

„Nowozelandzkie media informacyjne, zwłaszcza małe gazety regionalne i lokalne, walczą o utrzymanie rentowności finansowej, ponieważ coraz więcej reklam przenosi się do Internetu” – powiedział Jackson – „Ważne jest, aby ci, którzy czerpią korzyści z ich treści informacyjnych, faktycznie za to płacili”.

Nowe przepisy trafią pod głosowanie w parlamencie, gdzie oczekuje się, że przegłosuje je większość rządzącej Partii Pracy.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE