Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Nowa aplikacja MakeVR, autorstwa Vive Studios i Sixense umożliwia twórcom tworzenie zaawansowanych treści w wirtualnej rzeczywistości.

Vive Studios, inicjatywa HTC VIVE zajmująca się tworzeniem i publikacją treści do rzeczywistości wirtualnej oraz Sixense, globalny lider w dziedzinie technologii śledzenia ruchu oraz tworzenia treści VR wprowadziły dziś na rynek aplikację MakeVR. Jest ona narzędziem opartym na rozwiązaniach CAD, wprowadzającym do rzeczywistości wirtualnej zaawansowane modelowanie obiektów 3D z wykorzystaniem intuicyjnego, ergonomicznego interfejsu. MakeVR wykorzystuje technologię śledzenia ruchu w trybie room-scale, aby dać twórcom przestrzeń do eksploracji i projektowania obiektów w niespotykany dotąd sposób.

 

Aplikacja tworzy też pomost między wirtualną pracownią i rzeczywistą umożliwiając eksportowanie plików obiektów do formatu wymaganego przez druk 3D. Vive Studios oraz Sixense planują także udostępnić MakeVR Pro, w której dodane zostaną narzędzia precyzyjne oraz funkcje zaproponowane przez użytkowników. MakeVR jest obecnie dostępne premierowo w Viveport, sklepie z aplikacjami HTC Vive, w cenie 19,99 USD.

 

„MakeVR jest pierwszą tego rodzaju zaawansowaną aplikacją do tworzenia w wirtualnej rzeczywistości – oznajmił Joel Breton, Dyrektor Vive Studios. – Zdajemy sobie sprawę jak rewolucyjny potencjał w kontekście projektowania drzemie w intuicyjnym i immersyjnym środowisku wirtualnej rzeczywistości. Nasza praca z Sixense miała na celu uczynienie MakeVR przystępną, a jednocześnie zaawansowaną aplikacją do tworzenia przy użyciu Vive – wirtualną pracownią, która poprzez wykorzystanie naturalnych, fizycznych ruchów zapewni bezprecedensową możliwość intuicyjnego projektowania obiektów.

 

„MakeVR pozwala każdemu tworzyć przy pomocy HTC Vive treści 3D z prędkością myśli, a następnie przekształcać te wirtualne kreacje w fizyczne obiekty za sprawą druku 3D – mówi Amir Rubin, współzałożyciel i dyrektor generalny Sixense. – Nasze partnerstwo z Vive Studios w zakresie opracowania MakeVR i wprowadzenia na rynek nowego rodzaju zaawansowanej aplikacji kreatywnej korzystającej z immersyjności, jaką daje wirtualna rzeczywistość daje wymierne korzyści zarówno twórcom, projektantom jak i ekosystemowi druku 3D.”

 

Wprowadzana na rynek konsumencka wersja MakeVR jest przeznaczona dla osób na różnym poziomie zaawansowania i pozwala na łatwą naukę. Wykorzystuje ona intuicyjny oburęczny interfejs 3D multitouch, za pomocą którego użytkownicy mogą manipulować kształtami i łączyć obiekty w zespoły, które potem można ponownie konfigurować. Interfejsu oburęcznego można też używać do skalowania i obracania obiektów. Skalowanie z punktu widzenia (viewpoint scaling) to funkcja MakeVR dająca ogromne możliwości, ponieważ pozwala użytkownikom umiejscawiać obiekty w dowolnym punkcie w przestrzeni wirtualnej w skali najlepszej do wykonania danego zadania.

 

Doświadczeni twórcy i projektanci mogą wykorzystać wydajność trójwymiarowego interfejsu multitouch MakeVR do eksploracji i tworzenia obiektów w sposób, który jest o wiele bardziej ekspresyjny i zapewnia o wiele większe możliwości niż tradycyjna mysz i klawiatura lub dotykanie płaskiego ekranu. Użytkownicy mogą eksportować pliki obiektów do standardowych formatów, kompatybilnych z innym oprogramowaniem do modelowania 3D lub z poziomu wirtualnej rzeczywistości przesyłać je bezpośrednio do drukarki 3D. Aplikacja MakeVR zawiera także bezpośrednie połączenie z Shapeways, usługi online umożliwiającej drukowanie 3D.

 

„Shapeways cieszy się niezmiernie z wprowadzenia MakeVR na rynek, ponieważ aplikacja ta zredukuje bariery dla osób chcących spróbować swoich sił w projektowaniu 3D – stwierdził Pete Weijmarshausen, dyrektor generalny Shapeways. – Dzięki narzędziom tak nowoczesnym jak MakeVR wyrażanie swoich pomysłów poprzez modelowanie 3D stanie się dla wielu osób bardziej intuicyjne, a także przyjemniejsze. Jesteśmy bardzo dumni budując pomost między MakeVR a światem druku 3D, dając jeszcze szerszej rzeczy twórców szansę na skorzystanie z usługi Shapeways w ich procesie kreatywnym.

 

Aplikacja MakeVR jest obecnie dostępna w cenie 19,99 USD w sklepie Viveport.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE