Nigdy wcześniej oczekiwania klientów nie były tak rozbieżne z możliwościami tradycyjnych banków, jak teraz. Czy punkt krytyczny został osiągnięty? Czy era innowacyjnej bankowości i Open X stanie się faktem? World FinTech Report (WFTR) 2020 r. powstały przy współpracy Capgemini i Efma wskazuje, że banki, które stawiają na współpracę będą rozwijać się najprężniej, a liderzy sektora podnoszą swoją efektywność i niwelują straty, dzięki otwartości na innowacje. Jakie jeszcze wnioski płyną z raportu?
– To jest czas i szansa na innowacyjną bankowość i Open X. Tradycyjne banki muszą teraz otworzyć się na nowoczesne rozwiązania, innowacyjne technologie i współpracę z partnerami FinTech. Tylko takie podejście jest w stanie zagwarantować im zrozumienie i spełnienie oczekiwań klientów, a tym samym – znaczącą pozycję na rynku – mówi Piotr Siuda, Vice President, Head of Financial Services Strategic Business Unit w Capgemini Polska.
World FinTech Report 2020 r.
Klientocentryczni
– Doświadczenie klienta stymulowane zarządzaniem danymi w czasie rzeczywistym, personalizacją usług i obsługi, są głównymi czynnikami pozycjonującymi organizację na rynku. Aktualnie klientów banków zatrzymują takie czynniki jak: cena, łatwa i szybka obsługa. Jednak dostosowanie oferty do szybkiego trybu życia i coraz szerszej gamy potrzeb finansowych wkrótce stanie się nadrzędne – komentuje Piotr Siuda z wrocławskiego Capgemini.
Otwarci na innowacje
World FinTech Report 2020 r.
Współpracujący z FinTech
– Jednak kryzys, z którym obecnie mierzy się cały świat, determinuje i zwiększa konieczność digitalizacji tradycyjnej bankowości. Rozszerzająca się świadomość cyfrowa społeczeństwa powoduje presję, której zastałe instytucje bankowe muszą sprostać m.in. wykazując się większą otwartością na zmiany i współpracę z organizacjami FinTech – komentuje Marcin Perkowski, Director, Head of New Business, Financial Services Strategic Business Unit w Capgemini Polska.
Skazani na powodzenie
– Obecna sytuacja to swojego rodzaju ultimatum dla bankowości. Jeśli organizacja podejmie współpracę z FinTechami, zaimplementuje nowoczesne rozwiązania i skoncentruje się na klientach, to utrzyma się na rynku i podbije swoją pozycję. Jeśli zaś bank nie dostosuje się do panujących reguł, musi liczyć się z tendencją spadkową swojej rynkowej pozycji – podsumowuje Marcin Perkowski z poznańskiego Capgemini.