Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Nowe Technologie Mobilne zmieniają i redefiniują wzorce pracy i życia pracowników – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Samsung.

Technologie mobilne zmieniają wzorce pracy i życia pracowników – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Samsung na 10 rynkach europejskich. Zmiany te dotyczą także godzin pracy, lokalizacji i nawyków, które są uznawane za „normalne” w warunkach europejskich. W zgodnej opinii respondentów zaciera się granica między czasem pracy i prywatnym, a dzień pracy staje się coraz bardziej elastyczny. Niemcy chwalą się, że najwcześniej wstają – 21% po raz pierwszy melduje się w pracy (poprzez pocztę elektroniczną lub telefonicznie) pomiędzy 6.00 a 7.00 rano. Niewiele później niż Niemcy pracę rozpoczynają również Polacy. Blisko 1/3 respondentów z naszego kraju zadeklarowała rozpoczęcie pracy między 7.00 a 8.00 rano. Jest to istotna przewaga w porównaniu do 36% pracowników w Europie, którzy rozpoczynają dzień roboczy pomiędzy 8.00 a 9.00 rano.

 

Dziś, dzięki technologiom mobilnym, pracę możemy wykonywać z dowolnego miejsca. Przykładowo, podczas podróży do biura najchętniej pracują Szwajcarzy – zajmuje im to średnio blisko 2 godziny tygodniowo. Dla odmiany, obywatele Wielkiej Brytanii i Francji lubią pracować z domu – w obu krajach nieco ponad 8 godzin pracy tygodniowo wykonuje się w ten sposób (2 godziny powyżej średniej europejskiej). Polscy pracownicy także wpisują się w te trendy, deklarując zarówno pracę w drodze do biura (1.6 godziny w tygodniu) oraz pracę z domu (6.7 godziny tygodniowo). W obu przypadkach są to wyniki powyżej średniej europejskiej. Podczas gdy pracownicy dopasowują swoje życie do pracy mobilnej, opinie o skuteczności i efektywności poszczególnych rodzajów pracy pozostają mieszane. Chociaż 58% europejskich respondentów (63% polskich respondentów) stwierdziło, iż elastyczna i mobilna praca czyni ludzi bardziej produktywnymi, prawie trzy czwarte (73%) twierdzi, iż największą wydajność osiągają w fizycznym miejscu pracy. Francuzi, Szwajcarzy i Brytyjczycy to najwięksi zwolennicy pracy mobilnej – między 67% a 68% badanych nie zgadza się z tym, że fizyczne miejsce pracy jest konieczne, aby wydajnie pracować.

 

Nowe wzorce pracy mają duże znaczenie także dla przedsiębiorców, zwłaszcza w kontekście wprowadzenia przepisów RODO. Firmy szukają rozwiązań, które z jednej strony wspierają nowe „mobilne” przepływy pracy, a z drugiej zapewniają pełną kontrolę nad wrażliwymi danymi służbowymi. Odpowiedzią firmy Samsung na te potrzeby jest Samsung Knox, czyli kompleksowa platforma zabezpieczeń wbudowana w urządzenia tej marki na poziomie sprzętowym i oprogramowania. Prosta konfiguracja, możliwość zabezpieczenia danych oraz zdalnego zarządzania funkcjami sprawiają, że Samsung Knox pomaga firmom czerpać korzyści z nowej mobilnej ekonomii, jednocześnie zapewniając, że ich dane pozostają bezpieczne.

 

„Technologia mobilna zmieniła nasz sposób pracy i zachowania, zarówno w biurze, jak i poza nim. Granice między światem prywatnym a służbowym rozmyły się. Postrzegamy tę nową Mobilną Ekonomię jako źródło wielu ekscytujących możliwości zarówno dla konsumentów, jak i firm. Urządzenia marki Samsung i cały ekosystem usług stworzony wokół nich pozwala tworzyć nowe wzorce i przepływy pracy. Doskonałym przykładem jest Samsung Knox, który zapewnia otwartość i elastyczność niezbędne do funkcjonowania w Rozmytym Świecie, minimalizując jednocześnie zagrożenia dla danych i prywatności”, przekonuje Phil Lander, Head of Group ETO-Mobile B2B w firmie Samsung Electronics Europe.

 

Badanie „Blurred World” jest elementem poznawania przez Samsung Nowej Mobilnej Ekonomii. Badanie koncentruje się na zachowaniach ludzi związanych z korzystaniem z technologii we współczesnym miejscu pracy. Zostało ono przeprowadzone na grupie ponad 5000 respondentów w 10 krajach Europy.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE