Niemiecki urząd antymonopolowy rozszerza badanie Amazona na podstawie nowych przepisów
Piotr Gołąb
Niemiecki urząd antymonopolowy zapowiedział w poniedziałek, że rozszerzył dwa postępowania dotyczące amerykańskiego giganta e-commerce Amazon.com, wykorzystując nowe przepisy pozwalające na zakazanie wszelkich antykonkurencyjnych zachowań na wcześniejszym etapie.
„W obu postępowaniach badamy, czy i jak Amazon utrudnia możliwości biznesowe sprzedawców, którzy działają na rynku Amazon i konkurują z jego własną działalnością detaliczną” – powiedział w oświadczeniu prezes Federalnego Urzędu Antymonopolowego Andreas Mundt.
Zmiany w niemieckim prawie antymonopolowym dla korporacji cyfrowych, które weszły w życie w zeszłym roku, dają urzędowi ochrony konkurencji więcej uprawnień w identyfikowaniu i zakazywaniu dominującej pozycji niektórych firm.
Według urzędu antymonopolowego Amazon obsługuje najważniejszy rynek w handlu elektronicznym, co daje mu kluczową pozycję w tym obszarze, która pozwala mu ustalać zasady konkurencji na swojej platformie.
„Nasze nowe kompetencje, które mają właśnie na celu ograniczenie takiej władzy ustalania zasad, pozwalają nam skuteczniej interweniować przeciwko antykonkurencyjnym praktykom Amazona” – powiedział Mundt.