Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Najważniejsze trendy w handlu detalicznym zdaniem Fujitsu cz. 2 – Kluczowe trendy które wpłyną na poprawę doświadczeń zakupowych klientów tradycyjnych sklepów w 2019 roku.

Optymalizacja kosztów. Automatyzacja, wykorzystanie rozwiązań mobilnych i urządzeń typu wearables czy wdrożenie rozwiązań chmurowych – to tylko część technologii, które pozwolą firmom z sektora handlu detalicznego zaoszczędzić w 2019 roku mnóstwo pieniędzy.

 

W poprzednim materiale przyglądaliśmy się technologiom pozwalającym maksymalizować zyski detalistów poprawiając doświadczenia klientów.
https://itreseller.com.pl/itrnewnajwazniejsze-trendy-w-handlu-detalicznym-zdaniem-fujitsu-poznaj-kluczowe-trendy-ktore-wplyna-na-poprawe-doswiadczen-zakupowych-klientow-tradycyjnych-sklepow-w-2019-roku/
Poniżej natomiast prezentujemy rozwiązania, które pozwolą sieciom handlowym optymalizować koszty i wykorzystanie zasobów:

1. Rozpoczyna się podróż w kierunku zautomatyzowanych sklepów: więcej konsumentów będzie kupować swoje artykuły spożywcze w niewielkich sklepach spożywczych lub sklepach typu convenience, w których nie będzie personelu. Rozwijające się zautomatyzowane rozwiązania w zakresie samoobsługi umożliwiają szybkie skanowanie produktów i dokonywanie płatności, a nie czekanie w kolejce. Upowszechnienie zautomatyzowanych sklepów przyspieszy proces przechodzenia do modelu zdalnego zarządzania sieciami handlowymi opartego na chmurze. Koszty utrzymania, merchandisingu i wsparcia dla sklepu zautomatyzowanego mogą być radykalnie niższe niż koszty obsługi tradycyjnego sklepu.

 

2. Precyzyjna sprzedaż detaliczna stanie się faktem, zapewniając dokładniejsze zatowarowywanie sklepów: precyzyjna logistyka i analiza danych w czasie rzeczywistym to klucz do sukcesu na rynku handlowym przyszłości. Tradycyjni detaliści będą inwestować w rozwiązania gwarantujące efektywne dostarczanie klientom towarów i usług, których potrzebują, aby umożliwić świadczenie usług wielokanałowych, a tym samym konkurować z rywalami z Internetu. Nieprecyzyjna logistyka jest obecnie wyzwaniem dla wielu sprzedawców detalicznych. Efektem niedoskonałego zarządzania łańcuchami dostaw są braki na półkach sklepowych, co z kolei przekłada się na niezadowolenie klientów i spadek rentowności sklepu.

 

3. Mobile i wearables jako środki do większej efektywności: co prawda będzie przybywać sklepów samoobsługowych, w których nie będzie personelu, ale sprzedawcy na pewno nie od razu znikną ze wszystkich sklepów. Aczkolwiek, detaliści muszą zoptymalizować działania swoich załóg. Aby dostarczyć klientom jak najwyższej wartości z zakupów w sklepie stacjonarnym i jednocześnie obniżyć koszty obsługi retailerzy będą musieli sięgnąć po takie rozwiązania technologiczne jak smartzegarki czy mobilne POSy. Kluczową rolę w optymalizacji zasobów odegra lepsza komunikacja między pracownikami i automatyzacja codziennych zadań operacyjnych.

 

4. Chmura przyciąga uwagę jako narzędzie do zarządzania sklepami: sprzedawcy detaliczni zwrócą się do rozwiązań opartych na chmurze, aby poprawić szybkość podejmowania decyzji i zwiększyć skuteczną kontrolę nad poszczególnymi sklepami. Wiele kluczowych procesów biznesowych zostanie przeprojektowanych. Sprzedawcy detaliczni przetestują procesy pozwalające konsumentom na wstępne określenie części ich koszyka zakupów online, być może z wykorzystaniem asystentów głosowych. Dzięki temu będą mogli wprowadzić spójne, ale zwinne polityki cenowe. Ujednolicą też doświadczenie i zarządzanie różnymi kanałami sprzedaży.

 

5. Optymalizacja zasobów i przejście na model outsourcingu usług i procesów: w 2019 roku urośnie grono detalistów, którzy upłynnią część posiadanych zasobów i wydelegują pewne procesy operacyjne nie związane z kluczową działalnością przedsiębiorstw do podmiotów zewnętrznych. Proces optymalizacji i przejście na model usługowy będzie najbardziej zauważalny w zakresie utrzymania całej infrastruktury IT największych sieci handlu detalicznego.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE