Strona główna Newsy Najnowszy raport Counterpoint Research dotyczący rynku smartfonów wskazuje, że mimo amerykańskich restrykcji...

Najnowszy raport Counterpoint Research dotyczący rynku smartfonów wskazuje, że mimo amerykańskich restrykcji Huawei radzi sobie naprawdę dobrze. W naszej części świata jednakże lepsze wyniki osiąga Xiaomi.

Badanie skupiło się na całości rynku smartfonów, a jedynie na telefonach z tzw. wyższej półki. O ile lider tego zestawienia był oczywisty, o tyle zaskakująco dobrze, pomimo restrykcji, radzi sobie Huawei. 

Analitycy Counterpoint Research wzięli “pod lupę” rynek smartfonów, czy raczej jego bardziej prestiżową część, skupioną na telefonach z wyższej półki. Celowo nie używam tu terminu “flagowiec”, bo analitycy wzięli pod uwagę telefony kosztujące 400 dolarów i więcej. To równowartość około 2000 zł (po dodaniu VAT, bo amerykańskie ceny zwyczajowo podawane są netto), co jeszcze kilka lat temu rzeczywiście odpowiadało cenom modeli flagowych – dziś jednakże te kosztują dwu, lub nawet trzykrotność tej kwoty. Zatem badanie obejmowało raczej segment “wyższy średni” (nie lubię tego określenia, ale na “upper-mid-range” brak dobrego polskiego tłumaczenia) i flagowy.

Nie było chyba wątpliwości, że globalnym liderem będzie tu Apple, które w ofercie po prostu nie posiada tańszych telefonów. Producent z amerykańskiego Cupertino posiadał w badanym zakresie aż 57% udziałów. Jak przedstawia się dalsza część tabeli? Analitycy z Counterpoint Research podzielili tu świat na regiony, gdzie łatwo zauważyć regionalną specyfikę.

Pewnym zaskoczeniem może być fakt tak silnej (3 miejsce) pozycji Google’a w Ameryce Północnej. Jedynym chińskim producentem w pierwszej piątce na tym kontynencie jest OnePlus, który wielu osobom z Chinami zupełnie się nie kojarzy. W Chinach natomiast w pierwszej piątce znalazł się tylko jeden nie-chiński producent – Apple. Chińczycy sięgając po zaawansowany smartfon najchętniej wybierają Huawei – co, biorąc pod uwagę, że aktualny brak Google Mobile Services w telefonach tego producenta niczego w Chinach nie zmienia (i tak większość z nich tam nie działa), jest dość zrozumiałe.

W naszej części Europy także liderem jest Apple – podobnie jak wszędzie poza Chinami. Numerem dwa jest Samsung, ale pozycję trzecią zajmuje Xiaomi – nigdzie na świecie ten producent nie osiąga tak silnej pozycji jak w Europie Wschodniej (zawsze mam pewien niesmak stosując ten termin w odniesieniu do Polski. Mieszkam w Poznaniu, który jest dalej na zachód niż np. Sztokholm czy Helsinki, stanowiące przecież “Europę Zachodnią”). To można wyjaśnić popularnością świetnie wycenionego skądinąd Xiaomi Mi Note 10, a ostatnie premiery, w tym POCO F2 Pro, zapewne tylko zwiększą sprzedaż Xiaomi w naszym regionie.

https://itreseller.com.pl/itrnewdeutsche-telekom-wlasciciel-t-mobile-wykorzysta-sprzet-infrastrukturalny-ericssona-i-huawei-do-aktualizacji-sieci-do-5g/

 

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version