Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Nadchodzący układ graficzny Intel DG2-512 jest olbrzymi – większy niż procesory graficzne AMD RDNA 2 i NVIDIA Ampere.

Rozmiar matrycy GPU Intel DG2-512 opartego na architekturze graficznej Xe-HPG został zmierzony. I robi wrażenie. Jest większy niż układy konkurencji. Zdjęcie układu zostało opublikowane przez głównego architekta grafiki Intela, Raję Koduri. Na podstawie zdjęcia oszacowano wielkość chipu. 

Procesor graficzny Intel DG2-512 powinien mierzyć około 396 mm2, co czyni go większym niż GPU AMD RDNA 2 i NVIDIA Ampere. Chip oparty na architekturze Xe-HPG pod względem wydajności powinien konkurować z RTX 3080 i Radeonem RX 6800 XT, a więc z niemal-topowymi GPU konkurentów. Pozostaje oczywiście mniejszy niż GPU zawarte w kartach GeForce RTX 3090 i AMD Radeon 6900 XT.

Wielkość chipa oszacował użytkownik Twittera podpisujący się jako Locuza (fot. Locuza)

GPU DG2-512 będzie dostępny w formie BGA-2660 o wymiarach 37,5 mm x 43 mm. Nie jest to ostateczna wielkość matrycy chipa, ale finalna powinna być bardzo zbliżona. Oczekuje się, że Intel będzie dysponował sprzętową akceleracją ray tracingu w swoich procesorach graficznych Xe-HPG, a niedawny tweet Rajy Koduri’ego również wydaje się wskazywać na sprzętową obsługę DL/ML, co pomogłyby w technologii supersamplingu.

Intel DG2 512 EU ma 4096 rdzeni, 256-bitowy interfejs pamięci 16 GB pamięci GDDR6 (chociaż czasami pojawiają się też informacje o 8 GB GDDR6). Sugeruje się, że układ Xe-HPG DG2 512 EU ma taktowanie do 2,2 GHz i TDP między 225-250 W. Procesory graficzne Intel DG2 pojawią się zarówno w projektach stacjonarnych, jak i mobilnych jeszcze w tym roku i podobno będą wytwarzane w TSMC na litografii 6 nm (N6).

CEO NVIDII, Jensen Huang, odsłonił rąbka tajemnicy dotyczącej smartfonowych procesorów ARM z układami graficznymi GeForce.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE