Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Microsoft podaje, że nie spodziewa się zarabiać więcej na reklamach w swojej wyszukiwarce. Wbrew pozorom ten komunikat oznacza kłopoty nie dla Microsoftu, ale dla Google.

Microsoft przewiduje dalsze spowolnienie przychodów z reklam w wyszukiwarce. To może oznaczać wyjątkowo złe informacje dla Google, który swoje wyniki kwartalne ma prezentować w czwartek. Wyszukiwarkowy gigant znajduje się bowiem na celowniku amerykańskich instytucji regulacji antymonopolowych.

Najnowsze wyniki Microsoftu okazały się lepsze we wszystkich kategoriach. No dobrze, prawie wszystkich. Firma odnotowała 10% spadek przychodów z reklam w wyszukiwarce. W ostatnim kwartale przychody firmy Microsoft z reklam w sieci wyszukiwania, z wyłączeniem kosztów pozyskania ruchu, spadły o 18%, ponieważ klienci wydali mniej na reklamy. Microsoft przewiduje dalszy spadek w swoich prognozach na następny kwartał. Według sugestii pojawiającej się podczas rozmowy z inwestorami, sadek ten ma znaleźć się w okolicy 7 do 9 %.

Spadek dochodu z reklam to zresztą nie tylko problem Microsoftu, ale też Google’a. Alphabet, firma nadrzędna Google, odnotowała pierwszy w historii kwartalny spadek przychodów rok do roku w poprzednim kwartale. Przyczyna tego zjawiska jest zrozumiała – firmy wydają mniej na reklamę w trudnych czasach pandemii. Światowa gospodarka zwalnia, a pierwsze miejsce na cięcie kosztów w wielu branżach to właśnie marketing i reklama.

Spadki notowane przez Google/Alphabet są jednak mniejsze niż w przypadku Microsoftu, a to oznacza, że Google de facto pogłębiło swoją dominację na rynku reklam w wyszukiwarkach. Niedawno ukazał się raport komisji amerykańskiego Kongresu, który wskazywał na możliwość przymusowego podziału wiodących firm internetowych. Wśród nich znalazł się oczywiście także Alphabet, którego oskarża się o praktyki monopolistyczne właśnie na rynku reklamy internetowej.

https://itreseller.com.pl/itrnewczy-giganci-technologiczni-sa-monopolistami-w-usa-trwa-debata-nad-raportem-specjalnej-komisji-powolanej-przez-kongres-wnioski-moga-doprowadzic-wrecz-do-wymuszonego-rozbicia-najwiekszych-firm-interne/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE