Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Meta zwiększa wysiłki w kontekście AI: konsoliduje zespoły i buduje prawdziwy arsenał chipów

W ubiegłym roku Meta podjęła wysiłki, aby zbudować swój arsenał obliczeniowy, aby wesprzeć mobilizację wokół generatywnej sztucznej inteligencji, po latach prowadzenia wiodących badań nad tą technologią za pośrednictwem zespołu FAIR, ale nie skupiając się na włączaniu jej do swoich podstawowych produktów.

W zeszłym roku firma powołała zespół „GenAI”, aby zmienić ten stan rzeczy po przełomowym sukcesie chatbota ChatGPT firmy OpenAI pod koniec 2022 r. Od tego czasu Meta uruchomiła komercyjną wersję swojego wielkojęzycznego modelu Llama, narzędzia reklamowe, które mogą generować obrazy tła na podstawie podpowiedzi tekstowych, oraz chatbota „Meta AI”, do którego można uzyskać dostęp za pośrednictwem inteligentnych okularów Ray-Ban.

CEO Meta Mark Zuckerberg powiedział, że zespół badawczy zajmujący się sztuczną inteligencją ściślej współpracuje z zespołem zajmującym się generatywną sztuczną inteligencją, by zwiększyć wysiłki na rzecz integracji tej technologii z produktami firmy.

W swoich czwartkowych postach Zuckerberg poinformował także, że firma pracuje obecnie nad trzecią wersją modelu Lamy. Powiązał także inwestycje w sztuczną inteligencję z powrotem wizji metaświata opartej na AR/VR, która zainspirowała go do zmiany nazwy firmy na Meta w 2021 r., twierdząc, że ludzie będą „potrzebować nowych urządzeń”, takich jak okulary, do interakcji ze sztuczną inteligencją.

Gigant mediów społecznościowych rozbudowywał swoją infrastrukturę, aby sprostać ogólnej presji w wyścigu AI i planował mieć około 350 000 procesorów graficznych H100 (jednostek przetwarzania grafiki) od Nvidii do końca roku. Tymczasem Zuckerberg zapowiedział już w postach na Instagramie i w Threads, że w połączeniu z równoważnymi chipami od innych dostawców Meta będzie mieć do końca roku około 600 000 procesorów graficznych. Taka liczba sprawi, że po ukończeniu projektu system Meta stanie się jednym z najpotęzniejszych w branży technologicznej.

Dla porównania Amazon zeszłej jesieni poinformował, że buduje system ze 100 000 chipów Trainium2, podczas gdy Oracle zapowiedział wprowadzenie do sieci systemu złożonego z 32 000 procesorów graficznych Nvidia H100.

AV & DS Awards 2024 – Za nami pierwsza edycja niezwykłego wydarzenia dla branży audio-wideo, gdzie nagrodziliśmy najlepsze firmy w branży!