Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

MediaMarkt/Saturn podsumował Q2 – sprzedaż rośnie. Efekt Mistrzostw Europy i Olimpiady?

W wynikach niemieckiej firmy widać wyraźnie, że sport pozostaje siłą napędową sprzedaży telewizorów. Nic dziwnego, oglądanie meczy czy śledzenie zmagań olimpijskich na nowym telewizorze z wysoką częstotliwością odświeżania, to po prostu lepsze doświadczenie. 

Ceconomy, właściciel sieci MediaMarktSaturn, w Q2 2024 odnotował zauważalny wzrost przychodów, które osiągnęły 4,92 miliarda euro, co stanowi wzrost o 8,6% w porównaniu do ubiegłego roku. Skorygowana EBIDTA wzrosła o 6% do 111 milionów euro. Jeśli chodzi o produkty, to jest to m.in. zasługa nowych telewizorów, kupowanych z myślą o dwóch dużych imprezach sportowych, jak i nowego trendu „laptopów AI”, który skłonił część użytkowników do zakupu.

Interesujący jest natomiast podział regionalny. Imponujący, bo aż 42-procentowy wzrost, pojawił się w regionie Europy Wschodniej, do którego Ceconomy kwalifikuje także Polskę. W tym obszarze przychody osiągnęły 731 milionów euro, co oznacza przyrost o 42%. Nie oznacza to jednak zwiększonego zysku operacyjnego, który w tym regionie spadł drastycznie – z 20 do ledwie 4 milionów euro. Dla porównania, w Europie Zachodniej wzrost sprzedaży wyniósł jedynie 3,6% (a w subregionie DACH sprzedaż nawet spadła o 0,4%), generując przychody na poziomie 1,05 miliarda euro. Łącznie, niemiecki potentat notuje jednak stratę netto w wysokości 164 milionów euro. To, w porównaniu z wynikiem z 2023 roku, rezulatat naprawdę niezły. Wówczas Ceconomy straciło 186 milionów euro w drugim kwartale roku.