Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

M4B S.A. przejmuje biznes monitorów wielkoformatowych japońskiej firmy Toshiba w Polsce, stając się jednym z liderów w branży Digital Signage.

Polska firma przejęła właśnie biznes monitorów wielkoformatowych japońskiej firmy Toshiba w Polsce i staje się jednym z liderów w branży Digital Signage. Historia M4B sięga 2005 roku kiedy powstała M4B Sp. z o.o. jako firma technologiczna, specjalizująca się w projektowaniu rozwiązań mobilnych dla biznesu na podstawie technologii głównych światowych dostawców (jak m.in. Microsoft, Java, Nokia, Symbian, Sybase, LG czy Toshiba). Aktualnie M4B jest producentem zaawansowanych rozwiązań Digital Signage oraz Self-Service. Spółka specjalizuje się w produkcji zaawansowanych systemów multimedialnych w oparciu o własną platformę WAVE Multimedia Everywhere. Elementami ekosystemu M4B są również wielkoformatowe ekrany LED oraz systemy samoobsługowe w tym kioski samoobsługowe. Spółka poprzez trafione inwestycje praktycznie podwoiła zarówno przychody i zysk. W całym 2018 r. przychody spółki wyniosły 32,98 mln zł, co stanowi wzrost o 107% w stosunku do poprzedniego roku. Natomiast zysk netto wzrósł do 6,15 mln zł i był o 78% wyższy niż w 2017 r. O historii niewątpliwego sukcesu, potwierdzonego zresztą kilkoma już statuetkami IT Championów, o planach na przyszłość, a nawet o 5G rozmawiamy z Michałem Dolaszyńskim, dyrektorem sprzedaży w M4B S.A. 

 

M4B S.A. nie jest firmą znaną przeciętnemu “Kowalskiemu”, a przecież z waszymi rozwiązaniami styka się właściwie na każdym kroku, do czego jeszcze przejdziemy. Jak to się dzieje, że polska firma mająca za sobą kilkanaście lat rozwoju przejmuje cały segment w regionalnych strukturach japońskiego giganta, który w tym roku kończy 80 lat?

Z końcem grudnia 2018 z rynku europejskiego operacyjnie wycofała się europejska struktura japońskiego giganta Toshiba Corporation, oddział niemiecki Toshiba Europe GmbH, który był odpowiedzialny za europejską stukturę marki Toshiba  Właśnie w jej strukturach rozwijaliśmy przez ostatnie kila lat biznes monitorowy. Z racji tego, że o całej operacji wiedzieliśmy dużo wcześniej, pozwoliło nam to na działania celem których było utrzymanie marki monitorowej Toshiba np. w Polsce. Tak też się stało i od 01 stycznia 2019 polski producent ekranów LED  i największa firma z branży DS, M4B S.A. uzyskała ekskluzywność do wprowadzania w obieg monitorów wielkoformatowych pod logiem Toshiba. Proces wyboru operatora dla marki Toshiba był szalenie istotny, a doświadczenie firmy w M4B zostało potwierdzone przez japońską strukturę marki. M4B to międzynarodowy producent ekranów LED, kiosków LCD/POS, urządzeń typu Self-Checkout LCD oraz co istotne producent oprogramowania DS. Z marką Toshiba związany jest od kilku lat, co więcej oprogramowanie M4B WAVE Embedded stanowi integralną część monitorów Toshiba jako platforma do zarządzania cyfrowymi treściami.

 

 

Dla firmy taka operacja to z pewnością nie lada wyzwanie organizacyjne. Scalanie struktur z pewnością było niełatwym procesem. Ile czasu zajęło i jak wyglądało?

Rzeczywiście to prawda. Do struktury M4B została np. włączona struktura włoska wraz z osobą odpowiedzialną za ten rynek. Od czerwca 2019 oficjalnie M4B posiada swoje regionalne biuro w Mediolanie we Włoszech. W końcówce roku planujemy dołączyć kolejny region europejski oraz pozaeuropejski

 

Jakie plany rozwoju ma teraz M4B, dysponując dodatkową, silną i rozpoznawalną marką?

Jak wspomniałem wychodzimy operacyjnie poza Polskę. Obecnie nasze produkty są dostępne na 23 rynkach. Jesteśmy dostawcą naszych technologii do globalnych marek jak KFC, CCC,  Burger King, BP, CCC. Obsługujemy branżę kinową, jesteśmy np. dostawcą technologii LED oraz LCD dla np. kin HELIOS.

 

Jaki lider digital signage w Polsce macie znaczny wpływ na wiele codziennych czynności milionów ludzi. Jakich nowych rozwiązań powinniśmy spodziewać się w najbliższych kilku latach? Jakie technologie z dziedziny digital signage będą ułatwiały życie, powiedzmy, w 2022 roku?

Branża DS bardzo ogólnie  jest w trakcie jednej wielkiej transformacji. Nasi klienci kreują realne potrzeby, które jeszcze kilka lat temu były zarezerwowane jedynie jako scenariusz dobrego filmu hollywoodzkiego. Zbliżająca się technologii 5G znacząco zmieni całą branżę DS, M4B  jako producent technologii LED oraz LCD w połączeniu z oprogramowaniem już teraz pracuje nad produktami, które pokażą się np. w 2020 jak i  kolejnych latach. Zapewne na rynku mają szansę obronić się firmy otwarte na technologie, zmiany oraz potrafiące połączyć te wszystkie możliwości technologiczne w całość. Uzupełnieniem kluczowym całej tej układanki są ludzie. Właśnie tutaj nasza firma postawiała na jakość, rekrutując najlepsze osoby z rynku.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE