Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

LinkedIn wyłącza narzędzie do ukierunkowanych reklam zgodnie z przepisami UE 

W piątek platforma mediów społecznościowych podała, że ​​LinkedIn firmy Microsoft zaprzestał korzystania z narzędzia, które umożliwia wykorzystywanie wrażliwych danych osobowych do celów reklam ukierunkowanych. Ten zabieg ma na celu zapewnienie zgodności z unijnymi przepisami dotyczącymi treści online.

Zgodnie z ustawą o usługach cyfrowych (DSA) pośrednicy internetowi mają obowiązek zapewnić użytkownikom większą kontrolę nad wykorzystaniem ich danych, z możliwością wyłączenia treści spersonalizowanych. Firmom nie wolno wykorzystywać w swoich reklamach wrażliwych danych osobowych, takich jak rasa, orientacja seksualna czy opinie polityczne.

W marcu Komisja wysłała do LinkedIn wniosek o udzielenie informacji po tym, jak grupy stwierdziły, że narzędzie może umożliwiać reklamodawcom kierowanie reklam do użytkowników LinkedIn na podstawie ich pochodzenia rasowego lub etnicznego, poglądów politycznych i innych danych osobowych wynikających z ich członkostwa w grupach LinkedIn.

Posunięcie firmy było następstwem skargi złożonej przez organizacje społeczeństwa obywatelskiego do Komisji Europejskiej, która pełni również funkcję organu nadzorującego technologię w bloku 27 krajów.

Szef przemysłu UE Thierry Breton z zadowoleniem przyjął to posunięcie.

„Komisja będzie monitorować skuteczną realizację publicznego zobowiązania LinkedIn dotyczącego zapewnienia pełnej zgodności z DSA” – stwierdził w oświadczeniu.

„Postanowiliśmy dostosować te narzędzia, usuwając możliwość tworzenia odbiorców reklamowych w Europie, którzy jako dane wejściowe wykorzystują członkostwo w grupach LinkedIn – powiedział wiceprezes LinkedIn Patrick Corrigan w poście na LinkedIn. – Wprowadziliśmy tę zmianę, aby zapobiec błędnemu mniemaniu, że reklamy do członków z Europy mogą być pośrednio kierowane na podstawie specjalnych kategorii danych lub powiązanych kategorii profilowania”.

Skarżący European Digital Rights (EDRi), Gesellschaft für Freiheitsrechte (GFF), Global Witness i Bits of Freedom z radością przyjęli zmianę na LinkedIn.

„Zmuszony przez Europę do działania LinkedIn musi teraz rozszerzyć tę politykę na użytkowników na całym świecie i zapewnić, że nie tylko ci w Europie będą chronieni przed inwazyjnym targetowaniem reklam” – stwierdziła w oświadczeniu Nienke Palstra, Global Witness.