Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

LinkedIn wyłącza narzędzie do ukierunkowanych reklam zgodnie z przepisami UE 

W piątek platforma mediów społecznościowych podała, że ​​LinkedIn firmy Microsoft zaprzestał korzystania z narzędzia, które umożliwia wykorzystywanie wrażliwych danych osobowych do celów reklam ukierunkowanych. Ten zabieg ma na celu zapewnienie zgodności z unijnymi przepisami dotyczącymi treści online.

Zgodnie z ustawą o usługach cyfrowych (DSA) pośrednicy internetowi mają obowiązek zapewnić użytkownikom większą kontrolę nad wykorzystaniem ich danych, z możliwością wyłączenia treści spersonalizowanych. Firmom nie wolno wykorzystywać w swoich reklamach wrażliwych danych osobowych, takich jak rasa, orientacja seksualna czy opinie polityczne.

W marcu Komisja wysłała do LinkedIn wniosek o udzielenie informacji po tym, jak grupy stwierdziły, że narzędzie może umożliwiać reklamodawcom kierowanie reklam do użytkowników LinkedIn na podstawie ich pochodzenia rasowego lub etnicznego, poglądów politycznych i innych danych osobowych wynikających z ich członkostwa w grupach LinkedIn.

Posunięcie firmy było następstwem skargi złożonej przez organizacje społeczeństwa obywatelskiego do Komisji Europejskiej, która pełni również funkcję organu nadzorującego technologię w bloku 27 krajów.

Szef przemysłu UE Thierry Breton z zadowoleniem przyjął to posunięcie.

„Komisja będzie monitorować skuteczną realizację publicznego zobowiązania LinkedIn dotyczącego zapewnienia pełnej zgodności z DSA” – stwierdził w oświadczeniu.

„Postanowiliśmy dostosować te narzędzia, usuwając możliwość tworzenia odbiorców reklamowych w Europie, którzy jako dane wejściowe wykorzystują członkostwo w grupach LinkedIn – powiedział wiceprezes LinkedIn Patrick Corrigan w poście na LinkedIn. – Wprowadziliśmy tę zmianę, aby zapobiec błędnemu mniemaniu, że reklamy do członków z Europy mogą być pośrednio kierowane na podstawie specjalnych kategorii danych lub powiązanych kategorii profilowania”.

Skarżący European Digital Rights (EDRi), Gesellschaft für Freiheitsrechte (GFF), Global Witness i Bits of Freedom z radością przyjęli zmianę na LinkedIn.

„Zmuszony przez Europę do działania LinkedIn musi teraz rozszerzyć tę politykę na użytkowników na całym świecie i zapewnić, że nie tylko ci w Europie będą chronieni przed inwazyjnym targetowaniem reklam” – stwierdziła w oświadczeniu Nienke Palstra, Global Witness.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE