Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Już nie Apple, a Google i Amazon są najczęściej wykorzystywanymi markami, pod które podszywają się cyberprzestępcy, by nakłonić ofiary do ujawnienia swoich danych – wynika z badań Check Point Software Technologies.

Google i Amazon to dwie najczęściej wykorzystywane marki w drugim kwartale 2020 roku, pod które podszywają się cyberprzestępcy, by nakłonić ofiary do ujawnienia swoich danych uwierzytelniających, danych osobowych i płatności – wynika z badań firmy Check Point Software Technologies. Co więcej, rośnie liczba ataków phishingowych dokonywanych za pośrednictwem złośliwych e-maili, które stanowią już jedną czwartą wszystkich tego typu ataków.

 

Szacuje się, że phishing – czyli metoda oszustwa polegająca na podszywanie się pod znaną osobę lub markę – jest punktem wyjścia dla ponad 90% wszystkich prób cyberataków. Raport Verizon dotyczący naruszenia danych z 2019 r. wykazał, że prawie jedna trzecia (32%) rzeczywistych naruszeń danych dotyczyła właśnie phishingu. Co więcej, wyłudzanie informacji było obecne w 78% incydentów związanych z cyber-szpiegostwem oraz tworzenia i wykorzystywania backdoorów.

 

Tymczasem badacze z Check Point opublikowali raport dotyczący wykorzystania marek w atakach phishingowych w drugim kwartale br. Z danych wynika, że Google i Amazon były markami najczęściej naśladowanymi w próbach phishingu, podczas gdy Apple (wiodąca marka phishingowa w I kwartale) spadł na 7. Miejsce. Całkowita liczba wykryć phishingu związanego z popularnymi markami pozostaje stabilna w stosunku do pierwszych trzech miesięcy bieżącego 2020 r.

 

Najczęściej wykorzystywanymi sektorami w tego typu działaniach są technologie, bankowość i media społecznościowe. Analizując używane wektory, możemy dostrzec pewne zauważalne różnice w markach używanych w każdym z nich: na przykład w przypadku urządzeń mobilnych nacisk kładzie się na główne marki technologiczne i media.

 

Email (24% ataków)

  1. Microsoft
  2. Outlook
  3. Unicredit

 

Web (61% ataków)

  1. Google
  2. Amazon
  3. WhatsApp

 

Mobile (15% ataków)

  1. Facebook
  2. WhatsApp
  3. PayPal

 

Wg analityków Check Pointa przyczyną wzrostów ataków może być złagodzenie globalnych ograniczeń związanych z Covid-19, które spowodowały ponowne otwarcie firm i powrót pracowników do pracy.

 

– Cyberprzestępcy nadal koncentrują się na oszukiwaniu nas za pomocą nazw, którym ufamy – przykładem mogą być Google, Amazon czy WhatsApp (drugi najpopularniejszy komunikator w Polsce, używany przez 13% użytkowników urządzeń mobilnych – przyp. red.). W minionym kwartale zaobserwowaliśmy znacznie więcej działań związanych z phishingiem e-mailowym niż zwykle. Spodziewam się, że ataki e-mailowe będą się rozprzestrzeniać w drugiej połowie 2020 roku, ponieważ wszystkie oznaki wskazują na nieuniknioną cyberpandemię. Aby zachować bezpieczeństwo, rekomenduję korzystanie tylko z autentycznych witryn oraz uważanie na „oferty specjalne” – przestrzega Lotem Finkelsteen, menedżer działu wywiadu zagrożeń w Check Point.

 

https://itreseller.com.pl/itrnewodbudowa-stabilnosci-wyzwaniem-i-jednoczesnie-szansa-dla-dzialow-it-jasno-wynika-z-ogolnoswiatowego-badania-cisco-agents-of-transformation-ktore-uwidacznia-rowniez-presje-z-jaka/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE