Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Jest decyzja UOKiK w sprawie naruszeń UPC i Canal+. Klienci otrzymają rekompensaty

UOKiK wziął pod lupę działania UPC (teraz P4 znany jako Play) oraz Canal+ mające obarczać konsumentów wyższymi opłatami za dodatkowe usługi, na które nie udzielili wyraźnej zgody.

Jak poinformował Urząd, UPC Polska w ramach programu “Więcej korzyści dla Ciebie” uruchamiało dodatkowe pakiety programów swoim klientom, wskutek czego ich miesięczne opłaty wzrastały o 4 lub 8 zł (w zależności od rodzaju pakietu). Kwoty były naliczane automatycznie. Zrezygnować z jednostronnie wprowadzonych zmian można było jedynie poprzez wyrażenie rezygnacji z nich.

Konsumenci nie wnioskowali o podwyższenie abonamentu, nie zamawiali nowych produktów i na żadnym etapie nie wyrażali dobrowolnie zgody na związanie się nowym kontraktem z UPC. Dlatego zmiany wprowadzone przez operatora nie powinny mieć miejsca – stwierdził Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny.

UPC, które zostało przejęte przez Play, zobowiązało się do zwrotu poniesionych przez klientów dodatkowych kosztów (do 9 miesięcy rozliczeniowych, co daje maksymalnie 72 zł) i poinformowania o tym fakcie w korespondencji mailowej, a także na swoich profilach w social media.

Prezes UOKiK postawił również zarzuty Canal+ Polska, który przy zawieraniu umów z klientami nie pytał ich, czy wyrażają zgodę na uruchomienie dodatkowych usług, takich jak “Bezpieczny Internet” lub “Music+ Premium”. Po darmowym okresie próbnym naliczano dodatkowe opłaty do abonamentu. Spółce grozi kara w wysokości do 10% obrotu. Przypomnijmy, że na początku tego roku otrzymała już karę ponad 45 milionów złotych.

Według prezesa UOKiK, Tomasza Chróstnego, takie praktyki są niedopuszczalne i to po stronie przedsiębiorcy leży obowiązek uzyskania wyraźnej zgody klienta na uruchomienie dodatkowych świadczeń. Wynika on z artykułu 10. ustawy o prawach konsumenta.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version