Organizacje, które wprowadzają inteligentną automatyzacją na większą skalę cechuje zupełnie inne podejście do zmiany. 88 proc. respondentów podejmujących się automatyzacji, zmienia swoje procesy, aby zmaksymalizować płynące z niej korzyści. Przyjmują nowe podejście do wykonywania pracy, co przekłada się na większe ambicje i pozwala na odejście od małych kroków na rzecz osiągania radykalnych zmian.
Rynek zautomatyzowanych technologii, rośnie w tempie 40,6 proc. rocznie i prawdopodobnie osiągnie wartość 25,66 miliardów dolarów do 2027 roku. Dlatego zaprosiliśmy do badania przedstawicieli kadry kierowniczej, by zapytać ich o kwestie:
- strategii w zakresie inteligentnej automatyzacji,
- roli chmury,
- automatyzacji, jako usługi (automation as-a-service)
- oraz wpływu pandemii COVID-19 na biznes
Na podstawie ich odpowiedzi powstał raport „Inteligentna automatyzacja 2020″, z którego wynika, że trzynaście procent respondentów badania wprowadzanie automatyzacji na szerszą skalę, czyli ponad 50 automatycznych rozwiązań.
„Niektórym firmom dopiero konieczność reagowania na kryzys wywołany pandemią pozwoliła zmienić podejście i przyjąć nową wizję tego, jak wyobrażają sobie pracę. Dla innych, automatyzacja była jedynym ratunkiem. Dzięki niej udało im się utrzymać podstawowe usługi podczas wymuszonych okresowych przerw w pracy. Jedna trzecia naszych ankietowanych w odpowiedzi na pandemię przyspieszyła inwestycje w tym zakresie.”– Wojciech Sygnowski, Partner, lider Analytics & Cognitive w Deloitte.
Kluczowe wnioski z raportu „Inteligentna automatyzacja 2020″:
- 88 proc. respondentów podejmujących się automatyzacji, zmienia swoje procesy, aby zmaksymalizować płynące z niej korzyści.
- Infrastruktura chmurowa jest skuteczna w zakresie wykorzystania inteligentnej automatyzacji zarówno na szeroką, jak i wąską skalę.
- Zaledwie 1/4 respondentów posiada spójną strategię inteligentnej automatyzacji, a jest ona kluczowa do osiągniecia sukcesu w tym obszarze.
- Pojawienie się pandemii COVID-19 dało początek niespotykanym dotąd okolicznościom, które wykreowały potrzebę zastosowania automatycznych rozwiązań oferujących skalowalność i możliwość szybkiego zastosowania.
- Liderzy automatyzacji powinni pamiętać, że transformacja nie polega wyłącznie na wprowadzaniu nowych technologii, ale również na zadbaniu o kapitał ludzki, dlatego trzeba przeprojektować i stworzyć nowe procesy i środowiska pracy.
https://itreseller.com.pl/itrnewjaka-jest-przyszlosc-technologii-mediow-i-telekomunikacji-tmt-predictions-2021/