Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Interbrand Best Global Brands 2017 (Top 100) – Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami na świecie, piąty Amazon, szósty Samsung, ósmy Facebook, dziesiątkę zamyka IBM.

Apple, Google i Microsoft to trzy najbardziej wartościowe marki 2017 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. W pierwszej dziesiątce najliczniej reprezentowane są firmy z sektora technologii, których jest 7. Interbrand podkreśla, że pierwszych 10 podmiotów na liście prezentuje 42 proc. wartości wszystkich marek zamieszczonych w zestawieniu.

 

Interbrand podkreśla, że na wartość konkretnej marki w jego corocznym zestawieniu mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku. Kryteria te są zgodne z metodologią stosowaną przez Międzynarodową Organizację Standaryzacji. W porównaniu z ub.r. miejsce lidera rankingu pozostało bez zmian – zajął je koncern Apple, którego wartość finansowa wzrosła o 3 proc. do kwoty ponad 184,1 mld dol. Na 2. miejscu znalazł się, podobnie jak rok wcześniej Google (ponad 141,7 mld dol., wzrost o 6 proc.). Zmiana nastąpiła natomiast na ostatnim miejscu podium – obecnie należy ono do Microsoftu wycenianego na z górą 79,9 mld dol., który zepchnął na 4. miejsce koncern Coca-Cola. Na piąte miejsce wskoczył Amazon, która zanotował 29% wzrost (jest to drugi najwyższy wzrost w zestawieniu). Z siódmego miejsca na szóste awansował Samsung, za jego plecami uplasowała się Toyota. Najwyższym wzrostem aż o 48% wykazał się Facebook, który awansował na ósmą pozycję.

 

 

 

Marką, która w br. najwięcej zyskała na wartości (o 48 proc.) okazał się Facebook, który wyprzedził pod tym względem Amazona (29 proc.) oraz Adobe (19 proc.). Facebook dzięki dynamicznym wzrostom po raz pierwszy trafił do dziesiątki najcenniejszych marek na świecie.

 

 

 

W zestawieniu pojawiły się 3 nowe firmy – Netflix, który z wartością na poziomie ponad 5,5 mld dol. zajął 78. miejsce, Salesforce (84. pozycja, ponad 5,2 mld dol.) oraz Ferrari (88. miejsce, ponad 4,8 mld dol.)

 

 

 

W raporcie zwrócono także uwagę, że w ciągu ostatnich 10 lat prowadzenia rankingu wartość wszystkich występujących w nim marek wzrosła o 54 proc. osiągając w br. poziom przekraczający 1,8 bln dol.