Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Intel zapowiada procesory Rocket Lake na pierwszy kwartał 2021 roku i podkreśla swoje zaangażowanie w gaming. Przy okazji dowiadujemy się w co grywają dyrektorzy w Intelu.

We wpisie na blogu John Bonini, wiceprezes Client Computing Group i dyrektor generalny w Intelu odpowiadający za obszary Desktop, Workstation i Gaming wskazuje, że Intel ma szeroki wkład w rozwój gamingu na świecie oraz, że najnowsze procesory desktopowe Rocket Lake-S, a więc Intel Core 11 generacji, zobaczymy już w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Jednak swój wpis Bonini zaczął od czegoś innego. Od gier. Konkretnie gier, w które grywa sam, bo, podobnie jak wielu ludzi z branży IT, ceni sobie rozrywkę cyfrową. Przyznam, że drugi z wymienionych przez niego tytułów, to rzeczywiście jedna z najlepszych gier ostatniej dekady:

To był co najmniej trudny rok, a jeśli jesteście tacy jak ja, moja rodzina i przyjaciele lub kilku moich kolegów, to dla rozrywki zajęliście się grami. Gry – zwłaszcza moje ulubione gry komputerowe – zapewniły nam ucieczkę i kontakty towarzyskie. Na przykład gram obecnie w Marvel’s Avengers i Sid Meier’s Civilization VI. Grając w ten drugi tytuł od lat, wciąż jestem zaskoczony, jak moje pragnienie „jeszcze jednej tury” ewoluuje w dodatkowe 10 godzin i spędzonych szczęśliwie więcej godzin niż oczekiwano.

I to właśnie grom Bonini poświęcił dużo miejsca, podkreślając, że Intel ma potężny wkład w światowy gaming. Wskazał, że Intel współpracuje blisko z wieloma twórcami gier, i to od wczesnego etapu powstawania ich nowych produkcji. Wśród przykładów podał Epic Games i ich silnik Unreal Engine, ale też Creative Assembly z ich fenomenalną serią strategii Total War. Wymienił też studia spoza USA, jak iQiyi, Huya, Bandai Namco, Ubisoft czy Sega. Jednak zamiast samych ogólników, otrzymaliśmy też kilka konkretów. Na blogu czytamy:

  • Microsoft Flight Simulator 2020 – pomogliśmy we wdrożeniu Software Masked Occlusion Culling, wydajnie renderując tylko piksele i utworzone przez nie obiekty, które są widoczne dla gracza. Pracowaliśmy nad znaczącymi optymalizacjami, aby poprawić wydajność dla zintegrowanych rozwiązań graficznych, takich jak „Tiger Lake” 11. generacji.

  • Gears Tactics – współpracowaliśmy z The Coalition nad Gears Tactics w celu wsparcia wdrożenia Variable Rate Shading (VRS) i ulepszenia Asynchronous Compute. VRS zmniejsza złożoność pikseli w scenie, aby skutecznie zwiększyć wydajność gry Gears Tactics bez utraty jakości wizualnej. Asynchroniczne obliczenia pozwalają na równoległe działanie niektórych obciążeń graficznych, dzięki czemu gra może wykonywać więcej procesów graficznych zaplecza, aby sesja przebiegała płynnie.

  • Total War Saga: Troy – współpraca z Creative Assembly nad optymalizacją rozgrywki i realizmu dzięki wysokiej częstotliwości i liczbie rdzeni dostępnych w dziesiątym procesorze Intel® Core ™, aby nadać grze efektom środowiskowym (np. trawa i wodę) większą głębię i złożoność .

We wpisie Bonini podkreślił też, że do dziś to częstotliwość procesora gra pierwsze skrzypce… cóż, w grach. Wskazał procesory 10 generacji Intel Core na czele z Core i9-10900K na komputerach stacjonarnych i Core i9-10980HK na urządzeniach mobilnych jako najbardziej zaawansowane w tym względzie, osiągające bowiem nawet 5,3 GHz. Podkreślił też znaczenie technologii Turbo Boost Max 3.0 i Thermal Velocity Boost, które automatycznie zwiększają wydajność. Wspomniał też o overclockingu i niedawnym rekordzie uzyskanym przez Allena „Splave” Golibersucha – Core i9-10900K chłodzony ciekłym azotem przekroczył 7 GHz.

Kluczowe jednak jest, że potwierdził informację na temat nadchodzących procesorów Intela. Rocket Lake, bo tak będzie nazywała się seria desktopowych układów skierowanych do graczy, ukaże się za kilka miesięcy.

Chociaż jak można się spodziewać, nieustannie przyglądamy się temu, co będzie dalej i jak możemy ulepszyć nasze procesory do komputerów stacjonarnych. Powiedziawszy to, z przyjemnością potwierdzam, że następna generacja procesorów Intel Core 11. generacji do komputerów stacjonarnych (o nazwie kodowej „Rocket Lake”) pojawi się w pierwszym kwartale 2021 r. I zapewni obsługę PCIe 4.0. Będzie to kolejny fantastyczny procesor do gier. Z przyjemnością ujawnimy więcej szczegółów w najbliższej przyszłości. Przed nami dużo więcej, więc bądź na bieżąco!

Szkoda, że w ramach tej zapowiedzi nie dostaliśmy nieco więcej informacji. Rocket Lake, co wiemy z wczesniejszych przecieków, będzie ostatnią generacją wykonaną w 14 nm. Nie będzie to już kolejne wcielenie nieśmiertelnego SkyLake, ale odpowiedzialna za te CPU architektura to Cypress Cove – pokrewna Sunny Cove (Ice Lake) i Willow Cove (Tiger Lake).

https://itreseller.com.pl/itrnewprocesor-intel-alder-lake-s-z-16-rdzeniami-i-24-watkami-wykryty-w-bazie-danych-programu-sisoft-sandra/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE