Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

IBM uruchamia w Polsce program szkolenia zawodowego Open P-TECH, zawierający bezpłatne zajęcia online (także w języku polskim) dzięki którym można zdobywać kompetencje zawodowe.

IBM (NYSE: IBM) poinformował o uruchomieniu w Polsce bezpłatnej cyfrowej platformy edukacyjnej Open P-TECH, która skupia się na zdobywaniu wiedzy zawodowej i umiejętności cyfrowych. Program będzie rozwijany przez IBM przy wsparciu Fundacji Szkoła z Klasą. Open P-TECH jest skierowany do uczniów w wieku 14-20 lat oraz nauczycieli. Bazuje na współtworzonym przez IBM, uznanym programie edukacyjno-zawodowym P-TECH, skoncentrowanym na kluczowych i dobrze opłacanych kompetencjach technologicznych, poszukiwanych obecnie w wielu branżach.

 

Program wyróżniają szkolenia poświęcone takim technologiom jak AI, blockchain, chmura obliczeniowa, data science i cyberbezpieczeństwo, a także doskonalącym umiejętności, w tym Design Thinking. Platforma Open P-TECH, oprócz wersji angielskiej, dostępna jest już właśnie w języku polskim i stale rośnie, zwiększając liczbę kursów. Bezpłatny formularz rejestracyjny dla uczniów i nauczycieli znajduje się na stronie https://www.ptech.org/pl/open-p-tech/.

 

Program P-TECH (Pathways to Technology), po raz pierwszy wprowadzony przez IBM w 2011 roku, wdrożono już w ponad 240 szkołach w 28 krajach, w tym w 4 szkołach w Polsce. Obecnie program zrzesza 600 firm partnerskich i 200 uniwersytetów, które dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z ponad 150 tys. uczniów. Open P-TECH dostarcza moduły dla uczniów i nauczycieli, które obejmują kursy dotyczące nowych technologii oraz kursy kompetencji zawodowych, jak np. tworzenie profesjonalnego życiorysu i prezentacji czy pracy w zespole. Kończąc poszczególne etapy kursów, uczestnik otrzymuje bezpłatne cyfrowe certyfikaty, świadczące o zdobytej wiedzy, które w łatwy sposób mogą wzbogacić jego CV, a także można się nimi dzielić w sieciach społecznościowych.

 

Korzystając z platformy, uczniowie przygotowujący się do praktyk i nowej pracy w biznesie bezpłatnie otrzymują takie same certyfikaty, jak profesjonaliści w tej dziedzinie. Ponadto uczniowie mogą się angażować w internetowe seminaria wielotematyczne IBM związane z kulturą pracy i kompetencjami zawodowymi. Platforma jest otwarta na treści pochodzące od organizacji partnerskich ze wszystkich sektorów, prywatnego, publicznego i trzeciego sektora. Open P-TECH, uruchomiony na całym świecie w maju 2020 r., może udostępnić wiedzę tysiącom uczniów z Polski, z których wielu w przeciwnym razie nie miałoby dostępu do tak innowacyjnej formy cyfrowej nauki. Dotychczas z Open P-TECH korzysta 130 tys. uczniów w 130 krajach, w dziewięciu wersjach językowych.

 

„Cieszymy się, że Open P-TECH został z powodzeniem wprowadzony w Polsce, krótko po jego uruchomieniu w takich krajach, jak: USA, Australia, Brazylia czy Indie. Bezpłatna platforma edukacyjna ma przygotować uczniów do konkurowania o pracę w najbliższej przyszłości, tak aby mogli odnieść sukces w cyfrowej gospodarce. Rok 2020 jest dla szkół czasem pełnym wyzwań. Pandemia przyspiesza transformację cyfrową i zmienia tradycyjne podejście do nauki. Dlatego alternatywne sposoby nauczania muszą dotrzymywać kroku tym zmianom. Wierzymy, że partnerstwo IBM z Fundacją Szkoła z Klasą, poprzez program Open P-TECH, będzie realnym wsparciem dla szkół w Polsce i wzbudzi zainteresowanie uczniów nowymi technologiami. Z punktu widzenia nauczycieli, platforma ułatwi i rozszerzy dostęp do technicznej bazy wiedzy” – mówi Maria Thun-Janowska, Corporate Citizenship and Corporate Affairs Country Manager, IBM Polska.

 

„W Fundacji Szkoła z Klasą wiemy, że szkoła nie może istnieć w oderwaniu od współczesnego świata, w tym od wyzwań i możliwości jakie dają nowe technologie – takie jak sztuczna inteligencja, czy chmura obliczeniowa. Tymczasem nauczycielom brakuje wiedzy, żeby skutecznie o tym uczyć. Dodatkowo pandemia i związana z nią zdalna edukacja wyraźnie pokazały, że poza treściami zmienić muszą się też metody nauczania. Szkoły powinny bardziej stawiać na samodzielność i odpowiedzialność uczniów, a nauczyciele wspierać ich w rozwijaniu umiejętności uczenia się. Młodzi ludzie muszą mieć poczucie, że to, co robią w szkole ma sens, i że dzięki zdobytej wiedzy mogą rozwiązywać prawdziwe problemy dzisiejszego świata. Wierzymy, że współpraca z IBM przy platformie Open P-TECH, na której uczniowie sami zdobywają wiedzę, którą mogą potem stosować w praktyce, pomoże szkole wzmocnić poczucie, że nie jest samotną wyspą, oderwaną od nowoczesnych zdobyczy technologii” – mówi Agata Łuczyńska, prezeska Fundacji Szkoła z Klasą.

 

IBM wierzy, że firmy wprowadzające zaawansowane technologie, które kształtują współczesną gospodarkę mają obowiązek przygotowywać uczniów i pracowników do tego by mogli dobrze funkcjonować na współczesnym rynku pracy poprzez dostarczanie im niezbędnej wiedzy i kompetencji.

 

Po bezpłatny formularz rejestracyjny dla uczniów i nauczycieli kliknij w link.

https://www.ptech.org/pl/open-p-tech/

 

https://itreseller.com.pl/itrneweksperci-schneider-electric-o-transformacji-cyfrowej/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE