Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

IBM ogłasza przełomowe wyzwanie i globalny plan podniesienia do 2030 roku umiejętności 30 milionów ludzi w różnym wieku, które są niezbędne do wykonywania zawodów przyszłości.

IBM (NYSE: IBM) ogłasza przełomowe wyzwanie i globalny plan podniesienia do 2030 roku umiejętności 30 milionów ludzi w różnym wieku, które są niezbędne do wykonywania zawodów przyszłości. W ramach realizacji tego celu, firma poinformowała o 170 nowych partnerstwach akademickich i branżowych. IBM wykorzysta również istniejące programy i platformy budowania kariery, w celu zwiększenia dostępu do edukacji i poszukiwanych zawodów technicznych.

 

„Talent jest wszędzie, ale możliwości kształcenia już nie”- mówi Arvind Krishna, IBM Chairman and CEO. „Dlatego musimy w odważny sposób podjąć zdecydowane kroki, w celu zwiększenia dostępu do umiejętności cyfrowych i szans zatrudnienia, aby więcej osób, bez względu na swoje możliwości, mogło odnieść korzyści z cyfrowej gospodarki. Dzisiaj, IBM podejmuje wyzwanie podniesienia umiejętności 30 milionów ludzi do 2030 roku. Pomoże to w wyrównaniu szans, zapełnieniu rosnącej luki edukacyjnej i przyniesie nowym pokoleniom pracowników narzędzia potrzebne do budowania lepszej przyszłości dla nich samych i społeczeństwa”.

 

Pracodawcy na całym świecie podkreślają znaczenie oraz trudności w rekrutacji wykwalifikowanych pracowników, co stanowi istotną przeszkodę dla wzrostu gospodarczego. Według danych Światowego Forum Ekonomicznego, zlikwidowanie globalnej luki w umiejętnościach mogłoby zwiększyć światowy PKB o 11,5 biliona dolarów do 2028 roku, ale systemy edukacji i szkoleń musiałyby nadążać za potrzebami rynku. Dodatkowo 87% kadry kierowniczej przyznało, że odczuwa braki umiejętności, ale mniej niż połowa spośród nich wie, jak temu zaradzić.

 

Program dla każdego

Inicjatywy edukacyjne IBM są wyjątkowe ze względu na różnorodność programów i możliwość dostosowania ich do indywidualnych potrzeb. Począwszy od szkół i praktyk zawodowych w zakładach pracy, po mentoring w trakcie kariery zawodowej i bezpłatne programy nauczania online, IBM udowadnia, że w edukacji nie można stosować jednego podejścia.

 

Plan wykształcenia 30 milionów osób opiera się na szerokim wachlarzu programów i obejmuje współpracę z najważniejszymi organami rządowymi, w tym z urzędami pracy, uniwersytetami, organizacjami pozarządowymi, skupiającymi się m.in. na młodzieży, kobietach i weteranach, oraz z prywatnymi firmami na całym świecie. Partnerzy rozszerzą i otworzą ścieżki rozwoju dla niedostatecznie reprezentowanych i defaworyzowanych społeczności.

 

Uczelnie z Polski w międzynarodowych programach edukacyjnych IBM

IBM w Polsce również może pochwalić się wieloma przykładami działań edukacyjnych oraz współpracą ze szkołami średnimi i uczelniami wyższymi oraz weteranami. W 2019 roku firma zainaugurowała polską edycję globalnego programu edukacyjno-rozwojowego P-TECH, którego głównym celem jest przygotowanie młodzieży szkół średnich do pracy w zawodach o specjalności informatycznej.

 

Tej jesieni IBM wzmacnia relacje z kolejnymi polskimi uczelniami wyższymi, w tym z Wyższą Szkołą Bankową w Gdańsku. W Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku zostanie uruchomione laboratorium Badania Technologii Internetu Rzeczy (IBM CAS Lab IoT). Celem funkcjonowania laboratorium jest rozwój architektury systemów IoT Edge-Fog-Cloud oraz przetwarzanie Big Data z wykorzystaniem metod sztucznej inteligencji.

 

„IBM oraz Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku mogą poszczycić się wieloletnią historią współpracy. W 2015 roku uruchomiliśmy Centrum Zaawansowanych Badań IBM CAS. Obecnie oddajemy studentom i naukowcom nowe miejsce – Laboratorium Badania Technologii Internetu Rzeczy, na nowo powołanym Wydziale Informatyki i Nowych Technologii, które pozwoli nam prowadzić szersze badania węzłów IoT przy wykorzystaniu zaawansowanych technologii IBM” –  mówi prof. dr hab. inż. Cezary Orłowski z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku.

 

 

Huawei podczas tegorocznej edycji Global Mobile Broadband Forum 2021, przedstawił trzy kluczowe trendy, które będą napędzać kolejny etap rozwoju 5G.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE