Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

IBM ogłasza przełom w dziedzinie magazynowania energii. Nowa konstrukcja akumulatorów, wolna od metali ciężkich, może zmniejszyć problemy środowiskowe.

IBM Research od dawna prowadzi badania w dziedzinie inżynierii materiałowej. Dzięki temu udało się wyeliminować zapotrzebowanie na metale ciężkie w produkcji akumulatorów.

 

Jesteśmy uzależnieni od baterii. Smartfony, laptopy, a nawet samochody – możliwość skutecznego i bezpiecznego magazynowania energii jest kluczowa dla współczesnych urządzeń. Stąd każda innowacja w tej dziedzinie jest bardzo istotna. Aktualnych problemów, które trapią baterie jest kilka. Jedną z nich jest szybkość ładowania i ogólna pojemność w przeliczeniu na każdy gram masy. To oczywiste. Mniej osób pamięta o innej wadzie – używanych materiałów. Nadal wykorzystywane są metale ciężkie, co w dobie rosnącej świadomości ekologicznej jest nieco kłopotliwe. To m.in. lit i kobalt. Ten drugi pierwiastek jest wydobywany głównie w Demokratycznej Republice Konga, miejscu, o którym można powiedzieć wiele, ale nie to, że jest spokojnym i dostatnim, czy że nie pracują tam dzieci.

 

Stąd efekty badań IBM Research ogłoszone dziś przez naukowców na firmowej stronie mogą przynieść nie tylko technologiczny przełom, ale też wpływ ekologiczny i społeczny. Jak podają badacze klucze ma być pozyskiwanie trzech nowych materiałów z wody morskiej. Tu szczegółów nie otrzymaliśmy wiele, ale zapewne stosowne rozwiązania zostaną wkrótce objęte patentem. Imponująca ma być szybkość ładowania – 80 procent pojemności baterii osiągnięto w ledwie 5 min. Znakomicie prezentują się też współczynniki gęstości mocy (10 000 W/L) i gęstości energii (800 Wh/L). Mają też charakteryzować się mniejszą palnością. Najważniejszy jest brak metali ciężkich. Okazuje się, że docelowo może to też wpłynąć na… cenę.

 

Brak metali ciężkich, w tym kobaltu, który jest nie tylko kosztowny, ale może sprawiać problemy logistyczne w łańcuchu dostaw, w praktyce cenę modułów obniży, jeśli uda się nowy typ akumulatorów wprowadzić do produkcji masowej. Rzecz w tym, że póki co mówimy o osiągnięciu laboratoryjnym, na wciąż niepełnym etapie badań.

 

Testy pokazują, żę nowe rozwiązanie przewyższa możliwości baterii litowo-jonowych. Jednocześnie łatwo sobie wyobrazić, że koncerny motoryzacyjne będą bardzo zainteresowane tanimi akumulatorami, które szybko się ładuje. Branża lotnicza zwróci na nie uwagę za sprawą bezpieczeństwa i osiągów, a sektor energetyczny doceni stabilność i długowieczność rozwiązania. Problem polega na tym, że mowa o… etapie badań. IBM Research ma w badaniach solidnych partnerów m.in. Mercedes-Benz R&D North America i Central Glass.

 

https://itreseller.com.pl/itrnewibm-przedstawia-najnowsze-osiagniecia-w-sprzecie-wyspecjalizowanym-na-potrzeby-ai-amerykanski-producent-rozwija-sztuczna-inteligencje-na-wielu-plaszczyznach/

1 KOMENTARZ

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE