Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

“Huawei na rynku B2B przekonał już klientów, że oferuje naprawdę topowe, najwyższej klasy rozwiązania.” – podkreśla Wojciech Kukliński z VECTOR SOLUTIONS jedynym w Polsce Value Added Partner.

Wojciech Kukliński z VECTOR SOLUTIONS, które jest jedyną firmą w Polsce o statusie Value Added Partner, rozmawiamy o bieżącej sytuacji na rynku oraz o współpracy z gigantem telekomunikacyjnym, firmą Huawei.

 

Czyli 5 lat temu, to już kawałek czasu. Jakie wrażenia z tego okresu? Czy uzyskanie tego statusu było trudne?

Od tego momentu utrzymujemy i rozwijamy relacje bezpośrednie. Aby uzyskać status Value Added Partner musieliśmy przekonać Huawei do tego, że warto obdarzyć nas zaufaniem i nawiązać taką współpracę. Pamiętam ten projekt, bo byłem w niego zaangażowany i dołożyłem swoją cegiełkę do sukcesu. Powiem tak: obecnie posiadamy status VAP jako jedyni w Polsce. Utrzymujemy go od 5 lat, będąc partnerem typu tier one, co pozwala nam na bezpośrednie zakupy, kontakty i relacje z partnerem. Uczestnictwo w programie partnerskim z wszystkimi najwyższymi zakresami – to mówi samo za siebie. Wymaga to dużego profesjonalizmu i systematycznych działań. Istnieją pewne sztywne kryteria, które należy spełnić, zarówno w zakresie skali biznesu, jak i kompetencji. Trzeba oczywiście przekonać partnera, że gwarantujemy nie tylko jeden dobry rok, tylko mamy wspólny plan biznesowy, który zamierzamy kontynuować przez lata. Tak się to zaczęło w 2015 roku i myślę, że w tej chwili realizujemy założenia z wymiernymi sukcesami.

 

 

 

Wśród różnych opinii, które słyszę dosyć często, nie tylko o Huawei, ale w ogóle o firmach wywodzących się z Azji, to wyraźne przykładanie uwagi do długofalowych planów. Czy jako partner Huawei ma pan podobne wrażenie? Mówi się, że Europejskie i amerykańskie firmy planują na lata, a chińskie na dekady.

Coś w tym jest. Sama konstrukcja programu, model współpracy, model programu partnerskiego oparte są na założeniu, że celujemy w długoterminowy biznes. Kierujemy ofertę do firm, które chcą się rozwijać technologicznie razem z Huawei. Wydaje mi się, że właśnie taka doktryna przyświecała twórcom. Widać to w szczegółach programu, o których pewnie za chwile porozmawiamy. Wybrzmiewa to także w tym, że dużo czasu i uwagi poświęcono na ustanowienie i upowszechnienie zasad współpracy w ramach partnerstwa.

 

Skoro już jesteśmy po części przy programie partnerskim – jak ocenia pan program partnerski Huawei? Jakie korzyści, w przypadku państwa firmy, płyną z tego programu. Jak wygląda przejrzystość zasad, dynamika zmian w programie? Jak wygląda program szkoleń, certyfikacji? Wiadomo, że ma on niebagatelne znaczenie zwłaszcza w przypadku sprzętu sieciowego.

W ramach programu współpracujemy z częścią Huawei EBG – Enterprise Business Group. Oczywiście, Huawei jako firma, ma jeszcze inne segmenty swojej działalności.

Jak już wspomniałem jesteśmy VAPem, czyli partnerem tier one. Patrzę na ten program przez pryzmat wieloletniego doświadczenia jako szefa zakupów i współpracy z wieloma dostawcami np. europejskimi czy amerykańskimi. Mogę powiedzieć, że program partnerski Huawei jest rozbudowany i kompleksowy. Zawiera wszelkiego rodzaju przedsięwzięcia, które mają na celu zwiększenie zaangażowania partnera do współpracy z producentem. Jest ich sporo, 8 lub nawet więcej…

 

Przy czym nie mówimy tylko o zaangażowaniu sprzedażowym, ale także kompetencyjnym?

Tak, one są związane ze skalą działania. Dotyczy to zarówno wielkości obrotów, jak i obszarów technologicznych, jakie my jako partner, adresujemy swoimi kompetencjami.  Oczywiście, są tam także zakupy demo na warunkach preferencyjnych, współpraca marketingowa oraz kompleksowe wsparcie partnera w celu zwiększenia zaangażowania w sprzedaż rozwiązań Huawei, a tym samym podnoszenia świadomości marki na rynku.

 

Cały wywiad już w najbliższym wydaniu IT Reseller – Zapraszamy!

 

https://itreseller.com.pl/itrnewhuawei-z-gwarancja-bezpieczenstwa-gsma-nesas-chinski-gigant-telekomunikacyjny-pomyslnie-przeszedl-testy-bezpieczenstwa-zarowno-w-zakresie-sprzet-sieci-rdzeniowej-jak-i-bezprzewodowej-sieci-5g/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE