Firma Hewlett Packard Enterprise opublikowała siódmy raport Living Progress, który określa globalne podejście firmy do zrównoważonego rozwoju, monitoruje postępy w realizacji wytycznych ESG oraz wskazuje jak nowe inicjatywy mogą przyspieszyć osiągnięcie celów klimatycznych
Hewlett Packard Enterprise (HPE) publikuje raport Living Progress Report za 2021 rok, w którym demonstruje swoje stałe zaangażowanie w tworzenie bardziej zrównoważonego świata poprzez przyspieszenie osiągnięcia neutralności węglowej, opracowywanie rozwiązań IT wspierających gospodarkę niskoemisyjną, inwestowanie w pracowników oraz prowadzenie działalności z naciskiem na najwyższe standardy etyczne.
“Nie tylko pomagamy naszym klientom w osiąganiu ich celów ESG, ale również angażujemy się w tworzenie bardziej zrównoważonych technologii, tym samym motywując całą branże,” – podkreślił Antonio Neri, Prezes i CEO HPE. “Czujemy ogromną odpowiedzialność, żeby przedstawić kompleksowy i konkretny plan działania, aby wpierać naszych klientów, dostawców, a także społeczności w pomyślnym przejściu do zeroemisyjnej przyszłości.”
Na drodze do zeroemisyjności
Najnowszy raport globalny potwierdza, że HPE stanie się firmą zeroemisyjną w całym łańcuchu wartości już w 2040 r., wyprzedzając wcześniej wytyczoną datę o 10 lat. Dlatego firma dołączyła do inicjatywy Science Based Targets (SBTi) i podpisała zobowiązanie „Business Ambition for 1,5°C”, które jest jednym z najambitniejszych celów Porozumienia Paryskiego, gdyż dąży do ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C. HPE zadeklarowało również gotowość do redukcji emisji w ramach swojej działalności operacyjnej o 70 proc. do 2030 r. w porównaniu do poziomu z 2020 roku. Firma już zredukowała ok. 62 proc. swoich emisji w ciągu ostatnich pięciu lat. Do 2040 roku firma planuje zmniejszyć swój globalny ślad węglowy o 90 proc.
Aby zwiększyć odpowiedzialność za osiągnięcie tych celów, HPE wprowadziło dwie nowe inicjatywy, przyśpieszające postęp w ESG na szczeblu kierowniczym:
- W 2022 r. wszyscy wiceprezesi i managerowie przejdą obowiązkowy program szkoleniowy w zakresie klimatu. Celem programu jest wsparcie liderów w tworzeniu planów działań, które będą łagodziły wpływ działalności organizacji na klimat.
- HPE wprowadziło nową metrykę wynagrodzeń dla członków Komitetu Wykonawczego, która wiąże część zmienną wynagrodzenia z postępami HPE w zakresie ograniczenia emisji CO2 w całym łańcuchu wartości.
Model as-a-service w służbie zrównoważonego rozwoju
Umożliwienie dostarczenia wszystkich usług HPE w modelu usługowym jest odpowiedzią HPE na zapotrzebowanie rynkowe, gdyż coraz więcej organizacji potrzebuje wsparcia w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dzięki platformie HPE GreenLake Edge-to-Cloud organizacje mogą dopasować zasoby IT do swoich potrzeb, jednocześnie unikając nadmiernej alokacji. Firmy zmieniające tradycyjne modele typu CapEx na HPE GreenLake, mogą też zredukować o ponad 30 proc. koszty energii oraz utrzymania technologii. Przykładem jest przedsiębiorstwo zarządzające transportem z Nowej Zelandii, Auckland Transport (AT), które przeniosło swój video-system zarządzania ruchem na platformę HPE. W ten sposób organizacja obniżyła nie tylko koszty, gdyż rozliczała się tylko za wykorzystane usługi w chmurze, ale także zwiększyła wyposażenie kamer w swoim systemie o 60 proc., zmniejszając przy tym zużycie energii o 37 proc.
Oprócz wsparcia organizacji w ich transformacji cyfrowej, HPE prowadzi centra odzysku sprzętu IT. Centra HPE przetworzyły oraz wprowadzają do ponownego wykorzystania 85 proc. z trzech milionów jednostek technologii. HPE także przygotowuje raport dla organizacji, będących w HPEFS oraz ich partnerów, w którym szczegółowo opisuje sposób recyklingu ich zasobów IT oraz związane z tym korzyści środowiskowe.
Zastosowanie modelu biznesowego as a service jest obecnie jedną z najbardziej istotnych i korzystnych zmian, jakie firmy mogą wprowadzić, żeby osiągnąć cele zrównoważonego rozwoju. Dlatego wydajność i wpływ na zrównoważony rozwój oraz personalizacja rozwiązań HPE przyczyniły się do wyniku finansowego na poziomie ok. 891 mln USD netto w 2021 r., co stanowi wzrost przychodów o ponad 185 proc. w ciągu ostatnich trzech lat. Ponadto w 2021 r. około 50 proc. rozwiązań HPE cechowało się szczególną trwałością i wydajnością.
Działalność zgodnie z najwyższymi standardami etycznymi
Zaangażowanie HPE dąży do bycia liderem w zakresie standardów, dlatego nierzadko działalność firmy rynku wykracza poza średnią rynkową i obejmuje opracowywanie, wdrażanie i użytkowanie produktów i rozwiązań. Jednym z przykładów jest szczególna dbałość o bezpieczeństwo produktu. HPE pozostaje jedyną firmą oferującą Commercial National Security Algorithm Suite (CNSA), najbardziej zaawansowane szyfrowanie dla platform serwerowych. W 2021 r. HPE wprowadziło projekt Aurora, który rozszerza bezpieczny rdzeń zaufania i procesy weryfikacji, aby zapewnić natywne dla chmury rozwiązania w swojej architekturze edge-to-cloud.
W 2021 r. firma HPE wprowadziła także zasady etyki związane z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), z myślą o odpowiedzialnym rozwoju, wdrażaniu i wykorzystywaniu sztucznej inteligencji. Zasady te obejmują rozwój produktów, partnerstwa i wewnętrzne wykorzystanie AI przez inne firmy do wspierania swoich operacji biznesowych.
HPE ustanowiło również bardziej rygorystyczne cele w zakresie odpowiedzialności za łańcuch dostaw, aby zapewnić etyczne pozyskanie produktów. Do 2030 r. HPE dąży do:
- 100 proc. dostawców HPE działa zgodnie z zasadą „Pracodawca płaci” (98 proc. wydatków dostawcy)
- 100 proc. głównych dostawców HPE szkoli swoich pracowników w zakresie praw człowieka (95 proc. wydatków dostawców)
- 100 proc. dostawców HPE poziomu 1 i 2 posiada skuteczne procesy składania skarg dla pracowników.
Link do raportu: kliknij tutaj.