Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

GSMA zawiązuje inicjatywę na rzecz tzw. etycznego AI

Etyka stosowania sztucznej inteligencji to jedna z istotnych odnóg dyskusji o AI. GSMA zamierza nadać tej dyskusji mocniejszy ton. 

GSMA ogłosiło, że sektor telekomunikacyjny odgrywa wiodącą rolę w rozwoju odpowiedzialnej sztucznej inteligencji (AI), wprowadzając narzędzia, które mają potencjał otworzyć możliwości generowania przychodów o wartości szacowanej na 680 miliardów dolarów w ciągu 15-20 lat. To natomiast, jak wskazują władze organizacji,

Inicjatywa, której GSMA przypisuje miano pierwszej takiej branżowej współpracy, obejmuje „Maturity Roadmap”, czyli narzędzie, które ma wspierać operatorów w odpowiedzialnym korzystaniu z AI. Grupa operatorów, w tym Axiata Group, Deutsche Telekom, Orange, Telefonica oraz Telstra, wspiera ten projekt, a 19 operatorów już zobowiązało się do stosowania tej strategii. GSMA wskazało, że nowe wytyczne oferują większą jasność oraz jednolite podejście do etycznego korzystania z AI, co ma dać operatorom większą pewność i zachęcić ich do pełnego zaangażowania w tę technologię.

Mats Granryd, dyrektor generalny GSMA, podkreślił, że wdrażanie AI musi być realizowane w sposób odpowiedzialny i przejrzysty, aby przynieść korzyści. Według niego, odpowiedzialne podejście do sztucznej inteligencji to właściwa droga do odkrywania i wykorzystywania możliwości, jakie oferuje ta technologia. Roadmapa pomoże firmom telekomunikacyjnym ocenić ich obecne podejście do AI oraz określić, jakie działania są niezbędne, aby odpowiedzialnie korzystać z technologii.