Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Grupa Lenovo ogłosiła wyniki za Q4 oraz za cały rok rozliczeniowy 2016/17 – Wysokie tempo wzrostu w roku transformacji!

  • Wysokie tempo wzrostu dzięki trzystopniowej strategii w roku transformacji
  • Nowy, kompleksowy model struktury właścicielskiej ułatwiający zróżnicowane zarządzanie poszczególnymi biznesami
  • Przychody z czwartego kwartału wyniosły 9,6 miliardów dolarów, natomiast w rozliczeniu całorocznym osiągnęły poziom 43 miliardów
  • Dochody netto za okres czwartego kwartału wyniosły 107 milionów dolarów a w dla okresu całorocznego, suma ta osiągnęła pułap 535 milionów.
  • Całoroczny podstawowy zysk na akcję to 4,86 centa amerykańskiego US lub 37,71 centów hongkońskich

 

Grupa Lenovo ogłosiła wyniki za czwarty kwartał oraz za cały rok rozliczeniowy na stan z 31 marca 2017. Biorąc pod uwagę fakt, że był to rok istotnych przekształceń w Lenovo, firma dokonała znaczących postępów w zakresie wdrażania i realizacji nowej “trójfalowej strategii”, która miała na celu sprostać istotnym wyzwaniom dzisiejszych czasów i zapewnienia  stałego, długofalowego wzrostu w poziomie zysków. W ramach transformacji, która ma miejsce w Lenovo, firma postawiła na nowy, dynamiczny model kompleksowej struktury właścicielskiej w celu zapewnienia zróżnicowanego sposobu zarządzania każdym z biznesów, poprowadzonych przez nowych, silnych liderów, co już znalazło przełożenie na wzrost wyników. 

 

“Pomimo trudnych warunków panujących na rynku, przychody Lenovo zaczęły ponownie wzrastać w czwartym kwartale po spadku notowanym w okresie pięciu poprzedzających go kwartałów,” mówi Yang Yuanqing, prezes i CEO w Lenovo. “Aby zapewnić dalszy wzrost, wytyczyliśmy przejrzystą, trójfalowa strategię. Mamy zamiar utrzymać pozycję lidera na rynku PC pod względem skali, rentowności i innowacyjności w ramach pierwszej fali, rozwijając jednocześnie drugą falę związaną z usługami mobilnymi i centrum danych, które mają się stać siłą napędową wzrostu firmy. Ponadto w odpowiedzi na szanse pojawiające się wraz powstawaniem nowych technologii będziemy rozwijać naszą trzecią falę segmentów “Device + Cloud” oraz “Infrastructure + Cloud”.  Dzięki nowej strategii możemy być pewni, że długofalowy i zrównoważony wzrost firmy zostanie osiągnięty.”

 

W czwartym kwartale roku fiskalnego przychody Lenovo sięgnęły poziomu 9,6 miliarda dolarów amerykańskich, przekładając się na 4,9% wzrostu w perspektywie rok do roku, co można przypisywać częściowo wysokim wynikom w obszarze urządzeń klasy PC i smart oraz biznesom mobilnym. W skali całorocznej liczonej na dzień 31 marca 2017, przychody Lenovo wyniosły 43 miliardy dolarów, co oznacza 4,2% spadek w skali rok do roku.

 

Zysk brutto w firmie na czwarty kwartał roku fiskalnego wzrósł o 9,8% w ujęciu rok do roku do wartości 1,4 miliardy, natomiast w rozliczeniu całorocznym wartość ta spadła o 7,8% do poziomu 6,1 miliarda. Zysk z działalności operacyjnej na czwarty kwartał roku fiskalnego wyniósł 74 miliony dolarów. W całym roku zysk ten osiągnął pułap 672 milionów dolarów. Dochody netto za czwarty kwartał to 107 milionów dolarów, przy czym zysk netto za cały rok to 535 milionów dolarów, czyli wzrost o 660 milionów dolarów w skali rok do roku. Podstawowy zysk na akcję w czwartym kwartale roku fiskalnego wyniósł 0,97 centa amerykańskiego lub 7,56 centów hongkońskich, natomiast w przypadku tej wartości w rozliczeniu całorocznym, odnotowano wynik 4,86 centów amerykańskich (37,71 centów HK). Zarząd Lenovo zadeklarował wypłatę dywidendy na poziomie 2,63 centów amerykańskich (20,5 centów hongkońskich) na koniec roku fiskalnego przypadającego na dzień 31 marca 2017.

 

Przegląd według grup biznesowych

Poziom sprzedaży kwartalnej Lenovo w grupie biznesowej PC and Smart Devices (PCSD), obejmującej urządzenia PC, tablety i urządzenia typu smart wzrósł o 4,9% w ujęciu rok do roku do poziomu 6,7 miliardów dolarów amerykańskich.  Kwartalny poziom zamówień podniósł się o jeden procent do wartości 14,4 milionów, co stanowi wynik o cztery punkty procentowe wyższy niż ogólny wynik rynku. Dochód przed opodatkowaniem w rozliczeniu kwartalnym osiągnął wysokość 288 milionów dolarów amerykańskich, co przekłada się na 4,7% spadku w skali rok do roku. W ujęciu rocznym na dzień 31 marca 2017, sprzedaż sektora PCSD w Lenovo spadła o 2,3%, zwyciężając jednak na całym rynku z pułapem 30 miliardów dolarów. Poziom zamówień rocznych znacznie wyprzedził poziom rynkowy o 7,1 punktów procentowych, osiągając wartość 66,6 milionów, przy czym marża przed opodatkowaniem ustaliła się na pułapie pięcioprocentowym, co oznacza niewielki wzrost w ujęciu rok do roku. Co istotne, w Lenovo zaobserwowano utrzymywanie się dobrych wyników zarówno w czwartym kwartale jak i w okresie całorocznym w kategoriach ponadprzeciętnego wzrostu w tym biznesie w obszarach urządzeń PC do gier, urządzeń hybrydowych typu detachable oraz urządzeń klasy Chromebook i Millennial (w Chinach). Przykładowo, poziom zamówień komputerów do gier i typu Chromebook wzrosły w czwartym kwartale odpowiednio o 20,5% i 38,2%. Z kolei dwucyfrowy wzrost tego poziomu w porównaniu do całego rynku zanotowano dla urządzeń hybrydowych, natomiast w przypadku urządzeń PC klasy Millennial, dynamiczny, trzycyfrowy wzrost utrzymywał się w Chinach przez cztery kwartały z rzędu.

 

Grupa biznesowa Mobile (MBG), obejmująca smartfony marek Moto oraz Lenovo, uzyskała wzrost dochodów o 19,7% w czwartym kwartale roku fiskalnego poza Chinami, przy sumarycznym poziomie sprzedaży wynoszącym 1,7 miliardów. Zamówienia w obszarze smartfonów wzrosły w czwartym kwartale o 17,4% do wartości 11,3 milionów poza Chinami, wyprzedzając rynek ze znaczną przewagą rzędu 12,8 punktów procentowych. W przypadku rozliczenia całorocznego na dzień 31 marca 2017, sprzedaż spadła o 5,4%, wraz ze spadkiem marży przed opodatkowaniem o 1,9% poza Chinami. Dzięki sukcesom odnoszonym w Indiach i Brazylii utrzymywał się wzrost w zakresie sprzedaży urządzeń mobilnych w regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej w rozliczeniu całorocznym. W Europie Zachodniej zamówienia wzrastały we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii, natomiast należy zauważyć, że nasze plany ekspansji na rynki Ameryki Północnej realizowane są we właściwym kierunku. W Chinach rozszerzyliśmy swoje przywództwo, przedefiniowaliśmy strategię i portfel produktów, istotnie redukując stany magazynowe i przygotowując się do wprowadzenia nowej linii produktów.

 

W grupie Data Center (DCG), obejmującej serwery, nośniki pamięci, oprogramowanie i usługi, poziom sprzedaży na czwarty kwartał roku fiskalnego spadł o 13,7% w skali rok do roku do wartości 850 milionów dolarów amerykańskich. W ujęciu całorocznym, przychód wzrósł o 10,6% dla sumarycznej sprzedaży rzędu 4,1 miliardów dolarów. Dokonaliśmy również restrukturyzacji tego biznesu poprzez wprowadzenie nowych liderów o dużym doświadczeniu w przemyśle, umacniając poziom sprzedaży grupy DCG we wszystkich lokalizacjach geograficznych i kreując nowe segmenty rynkowe dzięki wykorzystaniu takich motorów napędowych wzrostu jak technologie obliczeniowe oparte o wykorzystanie superkomputerów (High Performance Computing). Jesteśmy najszybciej rozwijającą się firmą na światowym rynku superkomputerów oraz firmą numer jeden w obszarze superkomputerów w Chinach. Nasze działania skupiają się również coraz bardziej na skali globalnej, gdzie uzyskaliśmy 16% wzrostu w skali rok do roku i mamy pewność, że przyjęliśmy odpowiednią strategię na okres transformacji, szczególnie na dojrzałych rynkach.

 

 

Przegląd według lokalizacji geograficznej

W czwartym kwartale roku fiskalnego w Chinach, sprzedaż skonsolidowana wyniosła 2,3 miliardy dolarów amerykańskich, co oznacza spadek o 3% w ujęciu rok do roku. W rozliczeniu całorocznym, sprzedaż w Chinach spadała o 4,6% do poziomu 11,8 miliardów dolarów. W skali kwartału, uzyskano sprzedaż w Chinach na poziomie 23,8% całkowitej sprzedaży na świecie, natomiast w perspektywie całego roku, wartość ta wyniosła 27,4%. Odnotowano dochód przed opodatkowaniem w Chinach rzędu 64 miliony dolarów w czwartym kwartale oraz 4% spadek w skali całorocznej do poziomu 539 milionów. Marża przed opodatkowaniem utrzymała pułap 4,6%.

 

Z kolei w regionie Azji i Pacyfiku, sprzedaż Lenovo osiągnęła poziom 18,1% całkowitej sprzedaży firmy na świecie w czwartym kwartale oraz 16,3% w rozliczeniu całorocznym. Sprzedaż skonsolidowana w czwartym kwartale wzrosła w skali rok do roku o 9,4% do wartości 1,7 miliardów oraz o dwa punktu procentowe dla całego roku, uzyskując poziom 7 miliardów dolarów. Strata przed opodatkowaniem dla skali całorocznej wyniosła 65 milionów.

 

W Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA), sprzedaż skonsolidowana wzrosła w czwartym kwartale o 5,9% porównując rok do roku do poziomu 2,6 miliarda dolarów amerykańskich. W ujęciu całorocznym, sprzedaż wyniosła 11,2 miliardów, co oznacza spadek rok do roku o 5,1%. Sprzedaż w obszarze EMEA wyniosła 27,4% całkowitej sprzedaży firmy w czwartym kwartale oraz 26% całkowitej sprzedaży firmy na świecie w perspektywie całego roku.

 

W regionie obydwu Ameryk, sprzedaż skonsolidowana wzrosła do 2,9 miliardów, wynosząc 30,7% całkowitej sprzedaży firmy dla rozpatrywanego kwartału i dając 8,2% wzrostu w perspektywie rok do roku. W ujęciu całorocznym, sprzedaż obniżyła się o 4,1% rok do roku do wartości 13 miliardów dolarów tj. 30,3% całkowitej sprzedaży na świecie. Dochód przed opodatkowaniem dla czwartego kwartału wyniósł 60 milionów dolarów, co oznacza siedmiokrotny wzrost w skali rok do roku oraz marżę przed opodatkowaniem na poziomie 1,7 punktów procentowych. Dochód przed opodatkowaniem dla całego roku wzrósł niemal dwukrotnie do poziomu 157 milionów, natomiast marża przed opodatkowaniem podniosła się o 2,1 punktów do wartości 1,2%.

 

 

GRUPA LENOVO

Podsumowanie finansowe za kwartał roku finansowego i cały rok na dzień 31 marca 2017

(w milionach US$ poza danymi przeliczanymi na akcję)

 

  
Q4 16/17

Q4 15/16

Y/Y CHG
 
FY16/17

Y/Y CHG
Przychody9 5799 1335%43 035-4%
Zysk brutto1 3681 518-10%6 106-8%
Marża zysku brutto14,3%16,6%-2,3 punktów14,2%-0,6 punktów
Wydatki operacyjne(1 294)(1 270)2%(5 434)-19%
Wskaźnik wydatków do przychodów13,5%13,9%-0,4 punktów12,6%-2,3 punktów
Zysk operacyjny74248-70%672N/A
Inne wydatki pozaoperacyjne(59)(55)7%(182)-15%
Dochód przed opodatkowaniem15193-92%490N/A
Podatek89(17)N/A40-69%
Zysk na okres/rok104176-41%530N/A
Kapitał udziałowców bez kontroli34-21%5-72%
Zysk przynależny akcjonariuszom107180-41%535N/A
Zysk na akcję (centy US)
Podstawowy
Rozwodniony
0,97

0,97

1,63

1,62

(0,66)

(0,65)

4,86

4,86

N/A

N/A

 

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE