Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Grupa Comarch przedstawiła skonsolidowane wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2021 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 721,3 mln złotych.

Grupa Comarch przedstawiła skonsolidowane wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2021 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły 721,3 mln złotych i były o ponad 12,6 mln złotych wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W ciągu sześciu miesięcy Grupa wypracowała 54,6 mln złotych zysku netto przypadającego na akcjonariuszy Comarch SA, czyli o ponad 20,1 mln złotych więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Natomiast wynik operacyjny wyniósł 64,8 mln złotych, co oznacza spadek o 6,9 mln złotych w porównaniu do pierwszego półrocza 2020. Wynik EBITDA w był niższy o 7,5 mln złotych  i osiągnął wartość 111 mln złotych.

 

W pierwszym półroczu 2021 roku wzrosła sprzedaż krajowa Grupy Comarch. Klienci z Polski zakupili usługi i produkty informatyczne za 295,4 mln złotych, czyli o 20,7 mln złotych więcej niż przed rokiem. Z kolei wartość sprzedaży zagranicznej w pierwszym półroczu 2021 roku wyniosła 426 mln złotych i była 8,1 mln złotych niższa niż w H1 2020. Zmieniła się przy tym struktura zagranicznej działalności biznesowej Comarch. Znacząco wzrosła sprzedaż w Azji oraz w rejonie Australii i Oceanii, przy jednoczesnym spadku sprzedaży na rynkach europejskich. Sprzedaż zagraniczna stanowiła w pierwszym półroczu 59,1 proc. całkowitych przychodów Grupy Comarch.

 

Realizacja dużych kontraktów w Azji oraz na Antypodach przełożyła się na znaczny wzrost wartości sprzedaży rozwiązań dla sektora telekomunikacyjnego. Biznes w tym segmencie wygenerował w pierwszym półroczu 2021 roku 182,2 mln złotych przychodów, co oznacza wzrost o 39,4 mln złotych (tj. 27,6 proc.) w porównaniu z pierwszym półroczem 2020 roku. Dwucyfrową dynamikę zanotowała również sprzedaż w segmencie medycznym oraz w segmencie MŚP. Placówki medyczne zakupiły produkty i usługi o wartości 27,7 mln złotych, czyli o ponad 40 procent więcej niż w pierwszej połowie 2020 roku. Natomiast wartość sprzedaży rozwiązań do zarządzania przedsiębiorstwami w Polsce zanotowała wzrost o 21,1 proc. i wyniosła 104,4 mln złotych. Spadek natomiast zanotowała sprzedaż do klientów z sektora publicznego. W pierwszej połowie tego roku Comarch dostarczył produkty i usługi dla administracji publicznej o wartości 51,3 mln złotych, czyli o 5,6 mln złotych mniej niż przed rokiem. Przychody ze sprzedaży systemów i usług IT do firm z branży handlowej i usługowej osiągnęły wartość 110,4 mln złotych i były niższe o 11,7 procent w porównaniu do pierwszej połowy 2020. Niższa niż przed rokiem była też sprzedaż dla sektora finansów i bankowości. Jej wartość spadła o 14,8 proc. czyli o 17,9 mln zł i osiągnęła wynik 103,3 mln złotych.

 

 

Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii dywersyfikacji biznesu na poziomie krajów, sektorów i produktów, sytuacja Comarch jest bardzo dobra. Z uwagą obserwujemy sytuację makroekonomiczną oraz warunki do prowadzenia biznesu w poszczególnych regionach świata i na bieżąco reagujemy na potrzeby rynku. Aktywnie działamy tam, gdzie zapotrzebowanie na usługi oraz produkty informatyczne jest największe. Obecnie mocno rośnie sprzedaż systemów dla telekomów w krajach azjatyckich a także w Australii i Nowej Zelandii. Natomiast w kraju dużą dynamikę utrzymuje segment systemów klasy ERP oraz rozwija się biznes dla branży medycznej. Z pewnością jest to efekt przyśpieszonej digitalizacji spowodowanej pandemią Covid-19. Stale rozbudowywana oferta produktów i usług pozwoliła nam na jak najlepsze zaadresowanie potrzeb klientów i dostarczeniu potrzebnego wsparcia informatycznego w tych trudnych warunkach. Nadal skupiamy się inwestycjach w nowe produkty i usługi informatyczne, ponosząc nakłady na działania badawczo-rozwojowe, abyśmy mogli z powodzeniem oferować nasze produkty oraz usługi kolejnym firmom na całym świecie mówi Konrad Tarański, wiceprezes Zarządu i dyrektor finansowy Comarch S.A.

 

 

Gospodarki unijne czeka w najbliższej dekadzie przyspieszenie technologiczne, związane z dążeniem do zeroemisyjności. Czy Polskie firmy postawią na digitalizację?

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE