Strona główna Newsy Google spada na trzecie miejsce na światowym rynku inteligentnych głośników. Liderem pozostaje...

Google spada na trzecie miejsce na światowym rynku inteligentnych głośników. Liderem pozostaje Amazon. Kto jest drugi?

Światowy rynek inteligentnych głośników wzrósł w drugim kwartale o 55,4%, osiągając 26,1 miliona sprzedanych urządzeń, wynika z nowego raportu firmy analitycznej Canalys. Nastąpiła zmiana na pozycji wicelidera. Chociaż Amazon pozostaje absolutnym numerem jeden, Google musiało ustąpić chińskiemu Baidu.

 

Amazon sprzedał 6,6 miliona sztuk głośników inteligentnych w badanym kwartale. Google spadło na trzecie miejsce, a chińskie Baidu wyraźnie przyspieszyło. Baidu w drugim kwartale zwiększyło liczbę sprzedanych głośników inteligentnych o, bagatela, 3700%, osiągając 4,5 miliona sztuk, wyprzedzając 4,3 miliona jednostek sprzedanych przez Google.

 

https://itreseller.com.pl/itrnewchcesz-poznac-najnowsze-innowacje-amazon-machine-learning-amazon-alexa-amazon-web-services-i-wiele-innych-wez-udzial-w-konferencji-innovationamazon/

 

Nietrudno domyślić się, że wynik Baidu zawdzięcza własnemu, chińskiemu rynkowi. Ten natomiast podwoił swoje kwartalne dostawy głośników inteligentnych do 12,6 miliona sztuk, czyli ponad dwa razy więcej niż 6,1 miliona w USA. Ten ostatni wynik stanowi niewielki (2,4%) spadek od poprzedniego kwartału. Wzrost Baidu w tym kwartale wynikał z agresywnych kampanii marketingowych i wprowadzania na rynek nowych produktów. Szczególne sukcesy pod względem odnotowały tzw. inteligentnych wyświetlacze (w praktyce asystent głosowy z ekranem), które stanowiły 45% dostarczanych produktów. Warto zwrócić uwagę na wzrost wygenerowany przez kolejnych w kolejce producentów: Alibabę i Xiaomi.

 

W raporcie zasugerowano również, że Google powinien wprowadzić odnowioną ofertę inteligentnych głośników, aby rozbudzić zainteresowanie konsumentów. Urządzenie Google Home nie zostało zaktualizowane od momentu premiery w 2016 roku. Od tego czasu urządzenie dostało jedynie nowe kolory i nadal wygląda jak odświeżacz powietrza.

 

Dla porównania, Amazon kilkakrotnie aktualizował linię głośników Echo, jednocześnie rozszerzając Alexę na urządzenia z ekranami takimi jak Echo Spot i Show, oraz na te bez wyświetlacza Echo Plus, Echo Dot, Echo Auto i innych – nawet zegarów i mikrofalówek.

 

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version