Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Google będzie testować nową funkcję ograniczającą wykorzystanie przez reklamodawców plików cookie 

Firma Google poinformowała w czwartek, że rozpocznie testowanie nowej funkcji w swojej przeglądarce Chrome w ramach planu zakazu plików cookie innych firm wykorzystywanych przez reklamodawców do śledzenia konsumentów.

Pliki cookie to specjalne pliki, które pozwalają witrynom internetowym i reklamodawcom identyfikować poszczególnych internautów i śledzić ich zwyczaje przeglądania.

Jak podaje Reuters Google planuje całkowicie wycofać korzystanie z plików cookie stron trzecich w drugiej połowie 2024 r.

Gigant wyszukiwania ma zamiar wdrożyć od 4 stycznia funkcję o nazwie Tracking Protection dla 1% użytkowników przeglądarki Chrome na całym świecie, która domyślnie ograniczy śledzenie w wielu witrynach.

Reklamodawcy twierdzą, że utrata plików cookie w najpopularniejszej przeglądarce na świecie ograniczy ich zdolność do gromadzenia informacji w celu personalizacji reklam i uzależni je od baz danych użytkowników Google’a.

Dlatego Google podkreśla, że harmonogram zależy od uwzględnienia zastrzeżeń antymonopolowych zgłoszonych przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA). CMA bada plan Google dotyczący ograniczenia obsługi niektórych plików cookie w przeglądarce Chrome, ponieważ organ nadzorczy obawia się, że utrudni to konkurencję w reklamie cyfrowej, a także będzie miał na oku największy segment zarabiania pieniędzy, czyli reklamę.

Szefowa Unii Europejskiej ds. prawa antymonopolowego Margrethe Vestager powiedziała w czerwcu, że dochodzenie agencji w sprawie wprowadzenia przez Google’a narzędzi do blokowania plików cookies stron trzecich w ramach inicjatywy firmy „Privacy Sandbox” będzie kontynuowane.

IT RESELLER nr 354/2023 „W dobie AI edukacja zyska jeszcze więcej” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Jordan Chrysafidis, General Manager, WW Education Device Sales, Microsoft