Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Globalny rynek smartfonów w Q2 2024 rósł o 6% – Niezmiennie liderem pozostaje Samsung

Samsung utrzymał się na czele listy producentów smartfonów w drugim kwartale 2024 roku. Rośnie jednak udział producentów spoza pierwszej piątki. 

Według wstępnych danych z raportu Smartphone 360 Monthly Tracker firmy Counterpoint Research, globalne wolumeny sprzedaży smartfonów wzrosły o 6% rok do roku w drugim kwartale 2024 roku. Jest to najwyższy wzrost od trzech lat, które dla rynku smartfonów nie były najlepsze. To część szerszego zjawiska, jest to bowiem trzeci z rzędu kwartał wzrostu rynku, napędzany poprawiającym się nastrojem konsumentów i czynnikami makroekonomicznymi. Analitycy Counterpointresearch prognozują, że rynek w całym 2024 roku osiągnie około 4% wzrostu.

Pięć czołowych marek pozostało bez zmian w stosunku do wcześniejszych kwartałów. Samsung utrzymał pozycję lidera w II kwartale 2024 roku. Nie powinno być to specjalnym zaskoczeniem. Koreańska firma posiada 20% globalnego rynku, a jej ostatnie urządzenia (jak obecna flagowa seria Galaxy S24 czy całkiem udane modele serii Galaxy A) są niezłą prognozą dla dalszej dobrej sprzedaży. Samsung przewodził również sprzedaży smartfonów z systemem Android zdolnych do obsługi GenAI i spodziewa się dalszych korzyści z nowej generacji składanych urządzeń. Na przyszłość pozytywnie rzutują także najnowsze składane smartfony Samsunga, Galaxy Z Fold6 oraz Galaxy Z Flip6.

Wiceliderem pozostało Apple. Firma odnotowała silny wzrost w Europie i Ameryce Łacińskiej, co zrekompensowało niskie wskaźniki w USA i utratę udziału w Chinach po znaczącym wzroście Huawei. Sprzedaż tego producenta napędzi z pewnością wrześniowa premiera nowego line-upu.

Xiaomi było najszybciej rosnącą marką wśród czołowej piątki, odnotowując wzrost o 22%. Popularność serii Redmi 13 i Note 13, w połączeniu z bardziej skonsolidowanym portfolio produktów i silniejszym naciskiem na segment premium, pomogły Xiaomi zyskać około 2% udziału w II kwartale.

Vivo również rosło szybciej niż rynek i zajęło pierwsze miejsce na dwóch największych rynkach smartfonów na świecie – w Chinach i Indiach. OPPO, zajmujące miejsce tuż za Vivo, uzupełniło czołową piątkę.

Warto zauważyć, że łączny udział pięciu czołowych marek spadł w II kwartale z powodu rosnącej presji ze strony innych marek. W Polsce takim producentem jest z całą pewnością Motorola, która zajmuje u nas lepszą pozycję niż na rynku globalnym. Na chińskim rynku widać intensywny powrót Huawei, a na globalnych rynkach coraz silniej rozpycha się Honor. Trudno też nie zauważyć podboju kolejnych rynków przez marki Transsion Group (Infinix, Tecno). 

Najszybciej rosły rynki europejski i LATAM (Ameryka Łacińska). Jak wskazują analitycy, wynika to z poprawiającego się nastroju konsumentów i zwiększonej aktywności zakupowej w porównaniu do poziomów z 2023 roku, które były wyjątkowo niskie.

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

Exit mobile version