Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Globalny rynek słuchawek TWS rośnie. W tym roku przekroczy 300 milionów sprzedanych urządzeń.

Światowy rynek słuchawek TWS (true wireless) w ubiegłym roku osiągnął poziom dostaw w wysokości około 300 milionów sztuk. Analitycy z Counterpoint Research twierdzą, że liczba ta będzie stale rosnąć do 2025 roku.

Słuchawki TWS zapewniają niezwykłą wygodę, a modele z tzw. wyższej półki oferują nie tylko aktywną redukcję dźwięków otoczenia, ale oferują brzmienie, które większości użytkowników w zupełności wystarczy. Nie jest to sprzęt audiofilski, ale z pewnością ma wszystko czego potrzeba, by zyskiwać popularność masową. I to widać w wynikach.

Wraz z intensyfikacją konkurencji na rynku TWS wiodące firmy ulepszają istniejące funkcje lub wprowadzają nowe, aby wyróżnić swoje produkty. W tym trendzie ważniejsza staje się również wydajność baterii. Te jednak rywalizują o miejsce w niewielkich przecież słuchawkach z coraz większą liczbą sensorów. To właśnie ten konflikt sprawi, że gęstość energetyczna baterii stosowanych w słuchawkach TWS stanie się coraz ważniejsza. Docelowo doprowadzi to do wzrostu zainteresowania akumulatorami małogabarytowymi na rynku TWS.

Według analityków z Counterpoint Research, wraz z zamknięciem 2022 roku liczba sprzedanych urządzeń tego typu powinna wyraźnie przekroczyć 300 mln. Jednocześnie ma rosnąć przez kolejne lata, przynajmniej do 2025 roku.

Interesująco rozkłada się sprzedaż z podziałem na segmenty cenowe.

Sprzedaż w segmencie poniżej 100 USD stale rosła wraz z silnym rozwojem wschodzących lokalnych firm, takich jak Skullcandy w USA i BoAt w Indiach. Z drugiej strony, sprzedaż w segmencie powyżej 150 USD, który można określić jako premium, uległa stagnacji. Wiodące marki, takie jak Apple, Samsung, Sony, Sennheiser i B&O, które koncentrują się  na segmencie powyżej 150 USD, próbują zwiększyć swój udział w rynku, odróżniając produkty od produktów o niskich i średnich cenach. Obecnie wzmacniają istniejące funkcje w takich produktach lub przejmują nowe.

Samsung i Apple wyróżniają swoje produkty za pomocą ulepszonego ANC. Samsung zaprezentował swój nowy inteligentny ANC (IANC) w słuchawkach Galaxy Buds 2 Pro. W przeciwieństwie do istniejącego ANC, może skutecznie usuwać hałas zewnętrzny, analizując dźwięk otoczenia. Apple wyposaża swoje słuchawki w „przezroczystość adaptacyjną”, aby zminimalizować intensywność głośnych dźwięków dzięki swoim algorytmom obliczeniowym. Obie firmy nie zwiększyły rozmiaru wkładek dousznych, jednocześnie wydłużając czas odtwarzania. Galaxy Buds 2 Pro nawet zmniejszyły swoją masę względem poprzednika, ale skutecznie usuwały hałas z zewnątrz dzięki ulepszonej funkcji ANC.