GK ACTION S.A. z rekordowymi wynikami i wysoką marżą za 2021 r., dzięki rozwojowi firmy w kluczowych obszarach biznesu.
Mariusz Laurisz
Zeszły rok był pierwszym, pełnym rokiem obrotowym, w którym firma działała już bez dopisku „w restrukturyzacji”. Dzięki wypracowanemu w jej czasie nowemu modelowi biznesu GK ACTION S.A. osiągnęła przychody w wysokości 2 307 109 tys. zł, zysk wyniósł 100 863 tys. zł, a marża brutto na sprzedaży utrzymała się na poziomie 8,74 proc.
Rekordowe wyniki i wysoka marża to efekt dwóch podstawowych czynników. Po pierwsze, zerwania spółki z klasycznym modelem dystrybucji, a po drugie to skutek rozwoju ACTION w kluczowych dla niej obszarach: eksportu, wsparcia sprzedaży w segmencie produktów zaawansowanych, projektów e-commerce oraz marek własnych.
W 2021 z sukcesem rozwijaliśmy równolegle kluczowe obszary naszej działalności. Jednym z nich jest segment eksportowy, który urósł do ponad 50 proc. udziałów w całym biznesie ACTION. Kolejnym jest dystrybucja z wartością dodaną, czyli Value Added Distribution. W zeszłym roku poza regularną współpracą handlową w obszarze B2B, Action Business Center bardzo aktywnie szkolił swoich partnerów dając im unikalną wiedzę, która dziś w tym biznesie jest bardzo ważna. Naszym priorytetem w 2021 roku i obecnie jest rozwój projektów e-commerce w Polsce i zagranicą – podkreśla Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.
E-commerce przyszłością ACTION
W 2021 spółka kontynuowała rozwój w segmencie e-commerce w dwóch obszarach. Pierwszym są projekty własne, takie jak sferis.pl czy krakvet.pl oraz biznes na platformach aukcyjnych. Drugi to wsparcie działań e-commerce partnerów ACTION S.A. W obu modelach firma dzięki profesjonalnemu zapleczu techniczno-redakcyjnemu daje fachową wiedzę o produktach i trendach na rynku.
Ogromnym atutem ACTION jest mocno zróżnicowana i bogata oferta, z której nasi partnerzy korzystają w wybranym przez siebie modelu logistycznym. Niezależnie od wskazanego miejsca dostawy, przesyłki z naszego magazynu docierają w 24 godziny w Polsce i w 48 godzin w Unii Europejskiej. To nasz standard. Kolejnym są systemy integracji w wieloma możliwościami i opcjami podłączenia partnerów. Jak widać mocna oferta, dobra logistyka i wielopłaszczyznowe systemy integracji są naszym przepisem na sukces w e-commerce – podsumowuje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.
Spłata układu zgodnie z planem
W roku 2021 ACTION S.A. terminowo dokonała pierwszych spłat wierzytelności, dzięki czemu spłaciła 47 proc. całego układu.
Wybrane dane finansowe GK ACTION S.A. za 2021 r.