Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Gigantyczne ekrany LED na największym w Szwecji lotnisku Arlanda w Sztohkolmie – dzięki współpracy NEC Display Solutions z firmą Swedavia.

NEC Display Solutions poinformował o zakończonym z powodzeniem projekcie instalacji ogromnych ekranów LED na lotnisku Arlanda w Sztokholmie. Realizacja ta zasługuje na szczególną uwagę z powodu konieczności zminimalizowania zakłóceń elektromagnetycznych związanych z technologią LED, które mogą być przyczyną poważnych problemów we współczesnych terminalach pasażerskich.

 

Firma Swedavia, która jest właścicielem 10 głównych lotnisk w Szwecji, zleciła NEC dostarczenie gigantycznych ekranów LED do stref odprawy bagażowej i odbioru bagażu. Instalacja ekranów LED ma zapewnić pasażerom dostęp do informacji podróżnych oraz ich aktualizacji, reklam, materiałów promocyjnych i innych cyfrowych treści. Ekrany o rozmiarach, odpowiednio 44 i 15 metrów kwadratowych, zapewniają przyciągający uwagę przekaz o bardzo wysokiej jasności, informując pasażerów o aktualnościach, a jednocześnie otwierają nowe możliwości reklamowe i generujące przychody.

 

Swedavia postawiła konkretne wymagania co do projektu, z których najważniejsze było to, aby całe ekrany – nie tylko poszczególne moduły – spełniały normę kompatybilności elektrycznej EMC klasy B i tym samym nie powodowały żadnych zakłóceń w innych systemach komunikacyjnych i urządzeniach na terminalu lub gdziekolwiek indziej na terenie lotniska.

 

“Przed współpracą z NEC przeprowadziliśmy próbę niezależnego projektu LED, ale w czasie testów natychmiast stwierdziliśmy, że ekrany powodują niedopuszczalne zakłócenia innego sprzętu” – powiedział Johan Monie, Head of Passenger Processes w Swedavia. “Diody LED emitują duże ilości promieniowania elektromagnetycznego, a to mogłoby spowodować poważne problemy z łącznością WiFi i Bluetooth – a więc dokładnie taki rodzaj negatywnego doświadczenia pasażerów, którego chcemy uniknąć. Wtedy zwróciliśmy się do naszego długoletniego partnera NEC, który przedstawił odpowiedź na problem.”

 

NEC zaprojektował dwa ekrany LED Direct View o plamce 3,91 mm i ze specjalną osłoną, dzięki czemu emisja promieniowania elektromagnetycznego jest na znikomym poziomie. NEC był odpowiedzialny za każdy aspekt projektu, od zaprojektowania modułów, poprzez zapewnienie zasilania i dostarczenie danych, po produkcję, instalację i uruchomienie. Firma dostarczyła również platformę back-end, która umożliwia lotnisku Stockholm Arlanda Airport kompilowanie i zarządzanie treściami z wielu źródeł na ekranach za pomocą jednej aplikacji.

 

Po okresie intensywnych testów, podczas których okazało się, że oba ekrany spełniają kryteria kompatybilności elektromagnetycznej, jednocześnie wyświetlając doskonały obraz w żywych kolorach, ekrany LED NEC zostały finalnie uruchomione w grudniu 2018r.

 

“Coraz więcej węzłów transportowych wykorzystuje LED jako technologię wyświetlania, ale świadomość wpływu tego typu ekranów na inną komunikację może nie być powszechna.” – powiedział Richard Wilks, Airport and Public Transportation Business Development Manager w NEC Display Solutions Europe. “O ile nie zostaną odpowiednio zaprojektowane, ekrany te mogą zagrozić łączności, której pasażerowie oczekują podczas podróży, takiej jak WiFi, Bluetooth, 4G i 5G. Mogą również zakłócać krytyczne dla bezpieczeństwa systemy oparte na częstotliwości radiowej, na przykład krótkofalówki pracowników, a potencjalnie również radar oraz łączność powietrze-ziemia. Węzły komunikacyjne, takie jak lotniska, stały się coraz bardziej hałaśliwe, z wieloma różnymi sygnałami i ogromnym natężeniami ruchu, dlatego też NEC dostosował również wszystkie swoje monitory LCD do wymagań EMC klasy B. Sektor transportu z chęcią korzysta z zalet technologii LED, ale trzeba przy tym uwzględniać skumulowany wpływ, jaki ekrany te wywierają na inne technologie i wymagać od swoich partnerów technologicznych rozwiązań, które są zaprojektowane tak, aby uniknąć niedogodnych i potencjalnie niebezpiecznych zakłóceń.”

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE