Firma produkcyjna oparta na danych wykorzystuje je na każdym poziomie, aby osiągnąć przewagę strategiczną i operacyjną. Analizy stają się nieodłączną częścią działań, od strategii i planowania w sali konferencyjnej, przez podejmowanie decyzji na „pierwszej linii frontu”, po wzmacnianie cyfrowego zaangażowania klientów, partnerów i dostawców. Umiejętnie wykorzystane dane służą do nieustannego ulepszania procesów i są istotnym elementem przewagi konkurencyjnej. Z badań wynika, że za kilka lat to przedsiębiorstwa produkcyjne działające w oparciu o podejście data driven będą decydować o tym, jak będzie wyglądać przyszłość tego sektora. Dane i algorytmy stają się pełnoprawnymi „partnerami”, uczestniczącymi w podejmowaniu kluczowych decyzji – mówi Grzegorz Szurlej, Mid Market Sales Manager w Fujitsu Polska.
Redukcja kosztów, podnoszenie jakości produkcji, optymalizacja procesów logistycznych i łańcuchów dostaw, sprawne wdrażanie innowacji, trafne decyzje strategiczne – to cele interesujące przedsiębiorstwa produkcyjne, niezależnie od tego, w jakim dokładnie segmencie rynku działają. Wśród naszych klientów, decydujących się na obranie kierunku data driven znajdują się producenci z wielu różnych sektorów, m.in. automotive, spożywczego, czy ceramicznego – wylicza Marcin Mazur, Regional Sales Manager w Fujitsu Polska.
Niezależnie od lokalizacji, wielkości i sektora, pierwszym krokiem w kierunku wykorzystywania danych do rozwoju biznesu jest budowa funkcjonalnej architektury informacji. Oznacza to m.in. redukcję silosów danych i zbędnych interfejsów. Spójny i przejrzysty model to konieczny punkt startowy dla kolejnych faz transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Wdrożenie algorytmów sztucznej inteligencji i maszynowego uczenia, służących do zidentyfikowania obszarów wzrostu, ryzyka i możliwości biznesowych to kolejny etap zmiany. Wszystkie te kroki najlepiej przejść ze sprawdzonym partnerem doradczym i technologicznym, który rozumie daną branżę, jej wyzwania i będzie dostarczał wartością dodaną w całym procesie – podsumowuje Rafał Wójcik, Mid Market Sales Manager w Fujitsu Polska.