Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Facebook zmienia nazwę na Meta. Firma ma skupiać się teraz na wirtualnej rzeczywistości.

Facebook Inc od teraz nazywa się Meta. Informację o zmianie nazwy firma podała w czwartek wieczorem. Kontrowersje wobec tego rebrandingu są oczywiste – firma Marka Zukcerberga ma koncentrować się teraz szczególnie na budowaniu tzw. „metaverse”, wspólnego wirtualnego środowiska, które, jak zakłada, będzie następcą mobilnego Internetu.

 

Zmiana nazwy następuje, gdy największa na świecie firma zajmująca się mediami społecznościowymi walczy z krytyką ze strony prawodawców i organów regulacyjnych. Krytyka dotyczy przede wszystkim siły rynkowej, decyzji algorytmicznych i nadzoru nad nadużyciami w swoich usługach. Mark Zuckerberg, przemawiając na transmitowanej na żywo konferencji powiedział, że nowa nazwa odzwierciedla prace związane z inwestowaniem w metaverse, a nie w serwis mediów społecznościowych, który nadal będzie nazywał się Facebook.

 

Metaversum to termin ukuty w dystopijnej powieści “Zamieć” z 1992 roku, autorstwa Neila Stephensona. Odnosi się szeroko do idei współdzielonej wirtualnej rzeczywistości, do której mają dostęp osoby korzystające z różnych urządzeń. Firma, która dużo zainwestowała w rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość, powiedziała, że ​​zmiana połączy różne aplikacje i technologie pod jedną nową marką. Firma nie zmieni swojej struktury korporacyjnej.

 

„W tej chwili nasza marka jest tak ściśle powiązana z jednym produktem, że nie może reprezentować wszystkiego, co robimy dzisiaj, nie mówiąc już o przyszłości” – powiedział Zuckerberg.

 

Często zapomina się, że Facebook od dawna nie jest już tylko firmą od mediów społecznościowych, a ambicje związane z VR i AR są widoczne od dawna. To też urzeczywistnia się w nowej zmianie nazwy. Dział sprzętowy Facebook Reality Labs, który jest odpowiedzialny za działania AR i VR, stanie się odrębną jednostką sprawozdawczą, a inwestycja w nią obniży tegoroczny całkowity zysk operacyjny o około 10 miliardów dolarów. Dywizja będzie teraz nazywać się Reality Labs, powiedział w czwartek jej szef Andrew „Boz” Bosworth. Firma przestanie również używać marki Oculus w swoich zestawach VR, zamiast tego nazywając je produktami „Meta”

 

W wywiadzie dla magazynu technologicznego The Information Zuckerberg powiedział, że nie rozważał rezygnacji ze stanowiska dyrektora generalnego.

 

 

AMD odnotowało kolejny świetny kwartał. Przychody i zysk przewyższają oczekiwania analityków, a firma rośnie jak na drożdżach.

 

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE