Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Facebook zapowiada, że będzie oznaczał w specjalny sposób treści od mediów państwowych – głównie rosyjskich i chińskich.

Facebook ogłosił, że zacznie oznaczać rosyjskie, chińskie, ale też i inne kontrolowane przez państwo organizacje medialne. Docelowo zablokuje wszelkie reklamy z takich placówek skierowanych do użytkowników w USA. Ma to oczywiście na celu ograniczenie wpływu państw zewnętrznych na wybory prezydenckie, które mają odbyć się na jesieni. 

Celem głównym nowych zasad Facebook są media takie jak rosyjski Sputnik czy chińskie Xinhua News. Lista grup medialnych oraz pojedynczych tytułów, które otrzymają stosowną etykietę obejmuje około 200 pozycji. Facebook nie będzie oznaczać żadnych amerykańskich organizacji informacyjnych, ponieważ ustalił, że nawet amerykańskie agencje rządowe mają niezależność redakcyjną. Nie znamy jeszcze dokładniej listy tytułów objętych restrykcjami, stąd nie wiemy czy wśród nich znajdą się polskie Media Narodowe, co do których często podnoszony jest temat niezależności i bezstronności. W poście na blogu Facebook powiedział, że jego etykieta pojawi się na stronach na całym świecie, a także w postach z kanału informacyjnego w Stanach Zjednoczonych.

Tak mają wyglądać ostrzeżenia przed mediami z Rosji czy Chin (fot. Facebook)

Rzecznik chińskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych Geng Shuang powiedział dziennikarzom podczas codziennego briefingu w Pekinie w piątek, że firmy społecznościowe nie powinny selektywnie tworzyć przeszkód dla agencji medialnych.

”Mamy nadzieję, że odpowiednia platforma mediów społecznościowych może odłożyć na bok ideologiczne uprzedzenia i otwarcie i zaakceptować stosunek do roli medialnej każdego kraju – powiedział.

Facebook nie jest pierwszą firmą, która podjęła takie działania. YouTube jeszcze w 2018 r. zaczął identyfikować kanały wideo, które głównie zawierają wiadomości i są finansowane przez rządy.

https://itreseller.com.pl/itrnewhuawei-podczas-huawei-analyst-summit-2020-oglosil-wprowadzenie-na-rynek-uslug-konsultingowych-dla-operatorow-telekomunikacyjnych-dotyczacych-sieci-5g/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE