Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Zapraszamy już za:

[wpdevart_countdown text_for_day="Dni" text_for_hour="Godzin" text_for_minut="Minut" text_for_second="Sekund" countdown_end_type="date" font_color="#000000" hide_on_mobile="show" redirect_url="" end_date="21-09-2020 12:00" start_time="1600339301" end_time="0,1,1" action_end_time="hide" content_position="center" top_ditance="10" bottom_distance="10" ][/wpdevart_countdown]

Strona w budowie, zapraszamy wkrótce...

Facebook podejmuje walkę z klimatycznymi fake newsami. Firma Marka Zuckerberga uruchamia centrum informacyjne nauki o klimacie.

We wtorek Facebook uruchomił centrum informacji o klimacie, aby udostępnić informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł na temat zmian klimatu, ponieważ krytycy firmy podnoszą rolę platformy społecznościowej w rozpowszechnianiu dezinformacji na ten temat.

Facebook podał, że projekt jest wzorowany na jego Centrum informacyjnym COVID-19 i uruchomił podobną funkcję w zeszłym miesiącu na terenie USA, w związku z ograniczeniem fałszywych informacji w toku przygotowań do wyborów prezydenckich w USA w listopadzie.

Nowe narzędzie zostanie wdrożone w Stanach Zjednoczonych, Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii, a docelowo także w innych krajach.

„Centrum informacji o klimacie to dedykowana przestrzeń na Facebooku, zawierająca rzeczowe zasoby wiodących światowych organizacji klimatycznych oraz działania, które ludzie mogą podjąć w codziennym życiu, aby walczyć ze zmianami klimatu” – napisała firma w ogłaszającym inicjatywę poście.

Zapowiedziano, że w centrum będą również dostępne artykuły od wysokiej jakości wydawców i innych źródeł dotyczących wiadomości o klimacie. Takie działanie ma nie tylko sens popularyzatorski. Facebook spotykał się z zarzutami, że zezwala na fałszywe treści dotyczące zmian klimatycznych poprzez politykę wyłączającą artykuły opinii z zewnętrznego systemu weryfikacji faktów.

Szef globalnej polityki Facebooka, Nick Clegg, powiedział, że firma będzie nadal wykluczać fałszywe twierdzenia dotyczące zmian klimatycznych publikowane przez polityków, chociaż często należą one do najpopularniejszych treści na platformie.

„Żadna firma zajmująca się mediami społecznościowymi nigdy nie próbowała tego zrobić z tego prostego powodu, że przemówienia polityczne zawsze charakteryzują się przesadą, selektywnym stosowaniem statystyk i przesadnymi twierdzeniami o zaletach jednego kandydata i wadami innych” – powiedział dziennikarzom Clegg.

Firma nie zmierzyła skuteczności swojego centrum informacyjnego koronawirusa w przeciwdziałaniu fałszywym opowieściom o pandemii. Sam Facebook w kwestii zmian klimatycznych dość jasno deklaruje się po “zielonej stronie”, podkreślając, że jego działalność będzie w pełni neutralna węglowo jeszcze w tym roku, a firma ma być w pełni zasilana ze źródeł OZE.

https://itreseller.com.pl/itrnewto-prawdopodobnie-najwazniejsza-transakcja-tego-roku-nvidia-kupuje-arm-za-40-miliardow-dolarow-umowa-czeka-na-ocene-regulatorow-co-moze-oznaczac-to-przejecie/

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

POLECANE

3,272FaniLubię
10,608ObserwującyObserwuj
1,570SubskrybującySubskrybuj

NOWE WYDANIE

POLECANE

NAJNOWSZE