Strona główna Newsy Facebook kupił izraelską firmę Servicefriend, która projektuje „hybrydowe” chatboty Calibra, służące do...

Facebook kupił izraelską firmę Servicefriend, która projektuje „hybrydowe” chatboty Calibra, służące do obsługi klienta.

Nowy zakup social-mediowego giganta ma niebagatelne znaczenie. Ukazuje bowiem doskonale jak firma Marka Zuckerberga ewoluuje, szczególnie przed jej największym, przyszłorocznym ruchem – własną kryptowalutą.

Facebook przygotowuje się do uruchomienia swojej kryptowaluty Libra w 2020 r. Umieszcza więc w swoim portfolio kolejne elementy przyszłej infrastruktury do obsługi. Ostatni zakup jest właśnie takim przygotowaniem. Facebook nabył firmę Servicefriend, start-up, który zbudował chatboty bazujące na sztucznej inteligencji. Ich celem jest pomóc zespołom obsługi klienta. Takie zadanie będą miały z pewnością także w Facebooku.

Część z osób pracujących w Servicefriend już zaktualizowało swoje profile na LinedIn. Zrobili to m.in. współzałożyciele firmy, Ido Arad i Shahar Ben Ami. Chociaż Facebook nie określił, nad czym będą pracować, najbardziej oczywistym obszarem będzie zbudowanie bota – lub, co bardziej prawdopodobne, sieci botów – dla warstwy obsługi klienta dla portfela cyfrowego Calibra, który rozwija Facebook.

Plan Facebooka polega na stworzeniu szeregu usług finansowych, dzięki którym ludzie będą mogli korzystać z Calibry do płacenia i otrzymywania płatności w kryptowalucie Libra – na przykład do wysyłania pieniędzy do kontaktów, płacenia rachunków, doładowywania telefonów, kupowania przedmiotów w sieci itd.

Servicefriend w przeszłości pracował na platformie Facebook: stworzył „hybrydowe” boty dla Messengera, aby firmy mogły uzupełniać nimi zespoły ludzi i lepiej skalować swoje usługi na platformach komunikacyjnych. W przypadku jednego z botów stworzonego na potrzeby komunikatora Messenger, którego Servicefriend zbudował dla Globe Telecom na Filipinach, okazało się, że bot hybrydowy był w stanie skrócić godziny pracy człowieka do poniżej 20 godzin na każde 1000 interakcji z klientem.

Boty były stosunkowo problematycznym obszarem dla Facebooka. Firma uruchomiła osobistego asystenta o nazwie M w 2015 r., A następnie boty, które pozwalają użytkownikom rozmawiać z firmami w 2016 r. na Messengerze, chociaż w rzeczywistości nic tak naprawdę nie działało w pełni tak dobrze, jak obiecano. Rozmowa z facebookowym botem nie pozostawia wątpliwości, że nie rozmawiamy z żywym człowiekiem. Być może najnowszy zakup Facebooka będzie w stanie pomóc i w tym problemie.

BRAK KOMENTARZY

Dodaj komentarz

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version